BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 113 - 124, 07.04.2015

Abstract

This research is an figurative study analyzing technically and stylistically the number 1 etude of the Sebastian Lee's method which is widely used for cello lessons in the department of music faculties in Turkey (Güler, 2006). The content analysis model, one of the qualitative research methods, is used in the study. The purpose of the study is to give analytic point of view and to make more efficient the practice time with a rational approach for the individuals who study in this field. Technical characteristics, harmonic structure and contributions to the musician in terms of technical development were researched in this study. The study concluded that the main motif (Figure 8) of the etude composed of 60 bars, the repeated motif in different tones consists the 40% of the etude, it provides efficient technical improvement for legato study in right hand and arpeggio in left hand and holding finger

References

  • • Akın, Ö., (2006). Fiorillo Op. 3/31 Numaralı Etüdünün Analizi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, sayı 2, 297-310.
  • • Cüceloğlu, B., (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “Etüd Analiz Modeli”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1, 227-235.
  • • Delikara, A., (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir "Etüt Analiz Modeli”, Cilt 1, Sayı 2, 2013 / Volume 1, Issue 2.
  • • Başak, G., Türev, B. ve Şinasi, Ç., (2006). Ülkemiz Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Viyolonsel Etüdleri Üzerine Bir İnceleme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Ünv. Eğt. Fak., Denizli
  • • Kurtulmuş, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, yıl:1 sayı:1, Güz, s. 28-38.
  • • Öztürk, Ö., (2008). Keman ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op.36” Metodu’nun Sağ Ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3, s. 57-74.
  • • Tunca, O., (2004). Popularity Contest: Most Commonly Used Etude Books in American Colleges and Universities [Elektronik Sürüm], American String Teacher, 54(3).

VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 113 - 124, 07.04.2015

Abstract

Bu çalışma,  Türkiye’de eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği anabilim dallarında verilen viyolonsel derslerinde yaygın olarak kullanılan (Güler, 2006) Sebastian Lee, Op.31 metodundan 1 numaralı etüdün teknik ve biçimsel olarak incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Yapılan bu çalışma ile bu alanda çalışan bireylere analitik bakış açısı kazandırmak ve akılcı bir yaklaşımla çalışma süresini daha verimli hale getirmek amaçlanmıştır. Araştırmada etüdün teknik özellikleri, armonik yapısı ve teknik gelişim açısından çalıcıya katkıları incelenmiştir. 60 ölçüden oluşan etüdün ana motifinin. “Şekil 8” olduğu farklı tonlarda tekrar eden bu motifin etüdün %40’ını oluşturduğu sağ elde legato çalışması ve sol elde arpej çalma ve parmak tutma açısında etkili bir teknik gelişim sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • • Akın, Ö., (2006). Fiorillo Op. 3/31 Numaralı Etüdünün Analizi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, sayı 2, 297-310.
  • • Cüceloğlu, B., (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “Etüd Analiz Modeli”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1, 227-235.
  • • Delikara, A., (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir "Etüt Analiz Modeli”, Cilt 1, Sayı 2, 2013 / Volume 1, Issue 2.
  • • Başak, G., Türev, B. ve Şinasi, Ç., (2006). Ülkemiz Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Viyolonsel Etüdleri Üzerine Bir İnceleme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Ünv. Eğt. Fak., Denizli
  • • Kurtulmuş, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, yıl:1 sayı:1, Güz, s. 28-38.
  • • Öztürk, Ö., (2008). Keman ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op.36” Metodu’nun Sağ Ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3, s. 57-74.
  • • Tunca, O., (2004). Popularity Contest: Most Commonly Used Etude Books in American Colleges and Universities [Elektronik Sürüm], American String Teacher, 54(3).
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Şebnem Yıldırım Orhan

Sinem Arıcı This is me

Publication Date April 7, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım Orhan, Ş., & Arıcı, S. (2015). VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ. Education Sciences, 10(2), 113-124. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636
AMA Yıldırım Orhan Ş, Arıcı S. VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ. Education Sciences. April 2015;10(2):113-124. doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636
Chicago Yıldırım Orhan, Şebnem, and Sinem Arıcı. “VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ”. Education Sciences 10, no. 2 (April 2015): 113-24. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636.
EndNote Yıldırım Orhan Ş, Arıcı S (April 1, 2015) VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ. Education Sciences 10 2 113–124.
IEEE Ş. Yıldırım Orhan and S. Arıcı, “VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ”, Education Sciences, vol. 10, no. 2, pp. 113–124, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636.
ISNAD Yıldırım Orhan, Şebnem - Arıcı, Sinem. “VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ”. Education Sciences 10/2 (April 2015), 113-124. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636.
JAMA Yıldırım Orhan Ş, Arıcı S. VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ. Education Sciences. 2015;10:113–124.
MLA Yıldırım Orhan, Şebnem and Sinem Arıcı. “VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ”. Education Sciences, vol. 10, no. 2, 2015, pp. 113-24, doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0636.
Vancouver Yıldırım Orhan Ş, Arıcı S. VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖRNEK BİR ETÜT ANALİZİ. Education Sciences. 2015;10(2):113-24.