This study examined whether the effectiveness of computer-based instruction-which includes peer tutoring-in teaching community signs to students with intellectual disability. Four students (one male and three female) with intellectual disability, from eight to thirteen years of age, participated in this study. The results indicated that CBI was effective in teaching community signs to students with intellectual disability.
Computer-Based Instruction İntellectual Disability Multiple Probe Design Across Behavior Peer Tutoring Community Signs
Bilgisayar destekli öğretim zihin yetersizliği olan çocuklara çeşitli becerilerin öğretiminde etkilidir. Bu nedenle, akran tercihi yoluyla zihin yetersizliği olan bir akran belirlenmiş ve toplumsal işaretlerin bu akran tarafından öğretiminin yapıldığı, öğretim amaçlı bilgisayar Bilgisayar destekli öğretimin etkili olup olmadığı, öğretimi yapılan becerinin öğretim sona erdikten üç, altı ve dokuz hafta sonra korunup korunmadığı genellenmediği değerlendirilmiştir. Çalışmaya 8-13 yaşları arasında zihin yetersizliği olan dört öğrenci denek olarak katılmıştır. Araştırmada belirlemek üzere davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmış ve dört denekle yinelenmiştir. Sonuçlar, Bilgisayar destekli öğretimin zihin yetersizliği olan öğrencilere toplumsal işaretlerin öğretiminde etkili olduğunu göstermektedir. Dahası öğrenciler davranışları korumuş ve genelleyebilmişlerdir
Primary Language | İn |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 3 |