Aim of this study is to develop a new scale in order to determine teachers’ classroom activities to teach thinking. The sample group of the study consists of 360 classroom teachers from five different cities, Aksaray, Balıkesir, Konya, Karaman and Niğde. After confirmatory and explanatory factor analyses, it is seen that the scale is consist of 21 items and 4 factors. The scale’s alpha coefficient value is .84. On the other hand, it can be said that there is adequate correlation among the factors. As a conclusion, scale can be used as a valid and reliable instrument in evaluating teachers’ classroom practices while teaching thinking
Bu çalışmanın amacı Öğretmenlerin Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamalar Ölçeğinin, öğretmenlerin düşünme becerisi öğretimine yönelik yaptıkları sınıf içi uygulamaların yerindeliğini değerlendirme için bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçek Aksaray, Balıkesir, Konya, Karaman ve Niğde illerinde görev yapan 360 öğretmene uygulanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda ölçeğin 21 madde 4 faktörden oluştuğu görülmüştür. Ölçeğin Alpha güvenirlik katsayısı ise .84‘dür. Gerek alt boyutlar gerekse ölçeğin geneline ilişkin elde edilen güvenirlik katsayıları güvenirlik açısından yeterli ve iyi bir düzeyi yansıttığı söylenebilir. Ölçeğin faktörleri arasında orta düzeyde bir korelasyon olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu ifade edilebilir.
Düşünme Becerisi Öğretimi Etkinlikleri Sınıf Öğretmeni Sınıf İçi Uygulamalar Açımlayıcı Faktör Analizi Doğrulayıcı Faktör Analizi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 4 |