BibTex RIS Cite

COMPARATIVE EXAMINATION OF THE RELATIONSHIPS BETWEEN MUSICAL HEARING-READING-WRITING LESSONS AND OTHER FIELD LESSONS

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 305 - 314, 01.03.2013

Abstract

ABSTRACT In the context of the professional music education in Turkey; now, there are teaching and training activities at Fine arts and sports high schools (GSSL), schools of music, fine arts Faculties, faculties of Education faculties of music and performing arts and Music Teacher Programs. In These educational institutions, according to the structure of the institution in various fields, the general culture and vocational courses have been given. One of these institutions, in the faculty of education music teaching department`s program, the program of music teaching department of Fine Arts Education , MİOY (musical hearing-read-write) lesson introduced since 2006 has been given at I. II. and III. Classes during the total 6 periods together with the undergraduate program. In Music Education Program, a basic infrastructure to create the other classes in terms of the area, musical hearing-read-write (MİOY) course has great importance. The primary purpose of music education programs, is to train teachers having professional music education in formal education institutions . The other purpose of this program is to enable teacher candidates to have a qualified field knowledge. The relationship between the achievement levels of MİOY (musical hearing-read-write) lesson having the basic knowledge and skills and the achievement levels of other area courses takes great importance in order to bring a new perspective to teach these lessons." In this research, the relationships between the other field courses and MİOY musical hearing-read-write) lesson have been examined . As a result of the research, it has been observed that the relationships between the other field courses and MİOY musical hearing-read-write) lesson are positive and significant.

References

  • Berki, T. ve Karakelle, S., (2009). 2006-2007 Akademik Yılında Uygulamaya Konulan Merkezi Müzik Öğretmenliği Lisans Programının İncelenmesi. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda sunuldu, Samsun.
  • Büyüköztürk, Ş., (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Cooper Cutting, J. (April, 2010). SPSS: Descriptive Statistics. http://psychology.illinoisstate.edu/jccutti/ adresinden 10 Mart 2011’de alınmıştır.
  • Ece, A.S. ve Bilgin, S., (2007). Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Başarı Durumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 113-130.
  • Karasar, N., (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (17. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köse, S., (2012). Korelasyon ve Regresyon Analizi. http://168.144.121.167/toraksfd23njkl4nj4h3bg3jh/mse-pptpdf/Kenan_Kose3.pdf adresinden 8 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK. (2007). 2006-2007 Akademik Yılında Uygulamaya Konulan Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. YÖK, Ankara, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/muzik_ogretmenligi.doc. adresinden 10 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır.

MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 305 - 314, 01.03.2013

Abstract

ÖZET Türkiye`de mesleki müzik eğitimi kapsamında; Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL), Konservatuarlar, Güzel Sanatlar Fakülteleri, Müzik ve Sahne Sanatları Fakülteleri ve Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programlarında eğitim-öğretim faaliyetleri sürdürülmektedir. Bu eğitim kurumlarının programlarında, kurumun yapısına göre çeşitli alan, genel kültür ve meslek bilgisi dersleri yer almaktadır. Bu kurumlardan biri olan Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programlarında, 2006 yılından itibaren uygulanmaya başlanan lisans programı ile birlikte MİOY dersi I., II. ve III. sınıflarda toplam altı dönem süresince okutulmaktadır. Müzik Öğretmenliği Programında yer alan diğer alan derslerine temel oluşturması bakımından, MİOY (Müziksel İşitme-Okuma-Yazma) dersi büyük önem taşımaktadır. Müzik öğretmenliği programlarının öncelikli amacı, örgün eğitim kurumlarında müzik eğitimi verebilecek donanıma sahip öğretmenler yetiştirmektir. Bu donanıma sahip öğretmenler yetiştirmenin önemli bir boyutu da müzik öğretmeni adaylarının iyi bir alan bilgisine sahip olabilmelerini sağlayabilmektir. Bu noktada diğer alan derslerinin temel bilgi ve becerilerini de kapsayan MİOY dersinin başarı durumuyla diğer alan dersleri arasındaki başarı durumları arasındaki ilişki, bu derslerin işlenişine getireceği yeni bakış açısı bakımından da büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada, MİOY dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma sonucunda, MİOY dersi ile diğer alan dersleri arasında genel anlamda, pozitif yönde, anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.

References

  • Berki, T. ve Karakelle, S., (2009). 2006-2007 Akademik Yılında Uygulamaya Konulan Merkezi Müzik Öğretmenliği Lisans Programının İncelenmesi. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda sunuldu, Samsun.
  • Büyüköztürk, Ş., (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Cooper Cutting, J. (April, 2010). SPSS: Descriptive Statistics. http://psychology.illinoisstate.edu/jccutti/ adresinden 10 Mart 2011’de alınmıştır.
  • Ece, A.S. ve Bilgin, S., (2007). Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Başarı Durumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 113-130.
  • Karasar, N., (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (17. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köse, S., (2012). Korelasyon ve Regresyon Analizi. http://168.144.121.167/toraksfd23njkl4nj4h3bg3jh/mse-pptpdf/Kenan_Kose3.pdf adresinden 8 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK. (2007). 2006-2007 Akademik Yılında Uygulamaya Konulan Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. YÖK, Ankara, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/muzik_ogretmenligi.doc. adresinden 10 Nisan 2012 tarihinde alınmıştır.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Turan Sağer This is me

Engin Gürpınar This is me

Onur Zahal This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Sağer, T., Gürpınar, E., & Zahal, O. (2013). MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Fine Arts, 8(2), 305-314. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135
AMA Sağer T, Gürpınar E, Zahal O. MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Fine Arts. March 2013;8(2):305-314. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135
Chicago Sağer, Turan, Engin Gürpınar, and Onur Zahal. “MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Fine Arts 8, no. 2 (March 2013): 305-14. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135.
EndNote Sağer T, Gürpınar E, Zahal O (March 1, 2013) MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Fine Arts 8 2 305–314.
IEEE T. Sağer, E. Gürpınar, and O. Zahal, “MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”, Fine Arts, vol. 8, no. 2, pp. 305–314, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135.
ISNAD Sağer, Turan et al. “MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Fine Arts 8/2 (March 2013), 305-314. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135.
JAMA Sağer T, Gürpınar E, Zahal O. MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Fine Arts. 2013;8:305–314.
MLA Sağer, Turan et al. “MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Fine Arts, vol. 8, no. 2, 2013, pp. 305-14, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135.
Vancouver Sağer T, Gürpınar E, Zahal O. MÜZİKSEL İŞİTME-OKUMA-YAZMA DERSİ İLE DİĞER ALAN DERSLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Fine Arts. 2013;8(2):305-14.