BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF LISTENING TO CLASSICAL MUSIC ON THE EXAM ACHIEVEMENT OF THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 143 - 149, 01.03.2012

Abstract

The purpose of this study was to investigate the effect of listening to classical music especially on the academical achievement of the primary school students. The experimental method with control group is used in the survey. The difference has been found between Determining Level Exam that has been determined as pre-test and after test of students listen to classical music during 4 weeks. The results revealed that the students listening to classical music were more successful than control group.

KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 143 - 149, 01.03.2012

Abstract

Çalışmanın amacı, klasik müzik dinlemenin ilköğretim öğrencilerinin synav başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada öntest-sontesta€â„¢e dayalı kontrol ve deney gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştyrmada elde edilen bulgulara göre, seçilmiş klasik müzik eserlerini 4 hafta boyunca dinleyen deney grubunun, öntest ve sontest olarak belirlenen Seviye Belirleme Synavy (SBS) Denemelerinden aldıkları puanlar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Deney grubunun başarısında, kontrol grubuna oranla anlamlı düzeyde artış saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Elvan Gün Duru This is me

H. Seval Köse This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Duru, E. . G., & Köse, H. S. (2012). KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts, 7(2), 143-149. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Duru EG, Köse HS. KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. March 2012;7(2):143-149. doi:10.12739/10.12739
Chicago Duru, Elvan Gün, and H. Seval Köse. “KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts 7, no. 2 (March 2012): 143-49. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Duru EG, Köse HS (March 1, 2012) KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts 7 2 143–149.
IEEE E. . G. Duru and H. S. Köse, “KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ”, Fine Arts, vol. 7, no. 2, pp. 143–149, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Duru, Elvan Gün - Köse, H. Seval. “KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts 7/2 (March 2012), 143-149. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Duru EG, Köse HS. KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. 2012;7:143–149.
MLA Duru, Elvan Gün and H. Seval Köse. “KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 143-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Duru EG, Köse HS. KLASİK MÜZİK DİNLEMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SINAV BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. 2012;7(2):143-9.