BibTex RIS Cite

PERCEPTIONS OF MUSIC DEPARTMENT STUDENTS FROM DIFFERENT SOCIO - CULTURAL ENVIRONMENTS ABOUT PEDAGOGY COURSES

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 160 - 179, 01.02.2011

Abstract

The aim of this study is to investigate the perceptions of music department students about pedagogy courses. The population of this study were the 1st, 2nd, 3rd and 4th year students (n=89) of Abant Yzzet Baysal University Faculty of Education Department of Fine Arts Department Music Teacher Training Department who participated in the study voluntarilly in the spring semester of 2009- 2010 academic year.The qualitative data were collected through interview forms developed by the researchers. For the analysis of the data collected content analysis, continuous comparison techniques and for the analysis of quantitative data percentage, frequency values were calculated and used. The findings of study indicated that the socio - economic cultural environments of Music Teacher Training Department students of have influences upon their view points to pedagogy courses.

FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 160 - 179, 01.02.2011

Abstract

Bu ara?tyrmanyn amacy müzik bölümü ö?rencilerinin pedagojik formasyon derslerine ili?kin görü?lerinin incelenmesidir. Ara?tyrmanyn evrenini 2009- 2010 ö?retim yyly bahar döneminde bu çaly?maya gönüllü olarak katylan Abant Yzzet Baysal Üniversitesi E?itim Fakültesi Güzel Sanatlar E?itimi Bölümü Müzik Ö?retmenli?i Bölümü 1. ,2. ,3. ve 4. synyf ö?rencileri (n=89) olu?turmaktadyr. Çaly?ma ile ilgili nitel veriler ara?tyrmacylar tarafyndan geli?tirilen bir görü?me formu ile toplanmy?tyr. Nitel verilerin analizi için içerik analizi, sürekli kar?yla?tyrma teknikleri ve nicel verilerin analizi için yüzde, frekans de?erleri hesaplanarak kullanylmy?tyr. Bu çaly?manyn sonunda müzik bölümü ö?rencilerinin sosyo - ekonomik kültürel yapylarynyn pedagojik formasyon derslerine baky? açylaryny etkiledi?i görülmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Senay Sezgin Nartgün This is me

Rasit Özen This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Nartgün, S. . S., & Özen, R. (2011). FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN. Fine Arts, 6(1), 160-179. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Nartgün SS, Özen R. FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN. Fine Arts. February 2011;6(1):160-179. doi:10.12739/10.12739
Chicago Nartgün, Senay Sezgin, and Rasit Özen. “FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN”. Fine Arts 6, no. 1 (February 2011): 160-79. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Nartgün SS, Özen R (February 1, 2011) FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN. Fine Arts 6 1 160–179.
IEEE S. . S. Nartgün and R. Özen, “FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN”, Fine Arts, vol. 6, no. 1, pp. 160–179, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Nartgün, Senay Sezgin - Özen, Rasit. “FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN”. Fine Arts 6/1 (February 2011), 160-179. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Nartgün SS, Özen R. FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN. Fine Arts. 2011;6:160–179.
MLA Nartgün, Senay Sezgin and Rasit Özen. “FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN”. Fine Arts, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 160-79, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Nartgün SS, Özen R. FARKLI SOSYO-EKONOMYK VE KÜLTÜREL ÇEVREDEN GELEN MÜZYK BÖLÜMÜ Ö?RENCYLERYNYN PEDAGOJYK FORMASYON DERSLERYNE YLY?KYN. Fine Arts. 2011;6(1):160-79.