Bu araştırma, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı güz
döneminde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin tüm coğrafi
bölgelerinden çalışmaya katılmayı kabul eden Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi
Anabilim Dallarında görev yapmakta olan 10 viyola öğretim elemanını
oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri
Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’nda bireysel çalgı viyola dersi veren öğretim
elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın temel amacı viyola öğretim
elemanlarının, bireysel çalgı viyola dersine ilişkin görüşlerini incelemektir.
Araştırma betimsel bir çalışma olup, kaynak tarama ve anket veri toplama
araçları kullanılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler gruplandırılmış ve
nicelleştirilmiş ve ilgili başlıklar altında tablolaştırılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde frekans ve oranların ortalamasından faydalanılmıştır.
Araştırmada viyola öğretim elemanlarının “bireysel çalgı viyola” dersine
yönelik “eğitim-öğretim yönünden, fakültelerin fiziksel imkânları yönünden”
görüşleri alınmış, “bireysel çalgı viyola” dersinin haftada kaç saat ve kaç
kişi ile işlendiği bilgilerine ulaşılmak hedeflenmiştir. Sonuçlar ilgili
başlıklar altında yer almış ve konuya yönelik gerekli önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |