Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 125 - 134, 11.04.2017

Öz

Bu araştırma, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı güz
döneminde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin tüm coğrafi
bölgelerinden çalışmaya katılmayı kabul eden Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi
Anabilim Dallarında görev yapmakta olan 10 viyola öğretim elemanını
oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri
Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’nda bireysel çalgı viyola dersi veren öğretim
elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın temel amacı viyola öğretim
elemanlarının, bireysel çalgı viyola dersine ilişkin görüşlerini incelemektir.
Araştırma betimsel bir çalışma olup, kaynak tarama ve anket veri toplama
araçları kullanılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler gruplandırılmış ve
nicelleştirilmiş ve ilgili başlıklar altında tablolaştırılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde frekans ve oranların ortalamasından faydalanılmıştır.
Araştırmada viyola öğretim elemanlarının “bireysel çalgı viyola” dersine
yönelik “eğitim-öğretim yönünden, fakültelerin fiziksel imkânları yönünden”
görüşleri alınmış, “bireysel çalgı viyola” dersinin haftada kaç saat ve kaç
kişi ile işlendiği bilgilerine ulaşılmak hedeflenmiştir. Sonuçlar ilgili
başlıklar altında yer almış ve konuya yönelik gerekli önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Bilgehan Sonsel

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sonsel, Ö. B. (2017). BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fine Arts, 12(2), 125-134. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194
AMA Sonsel ÖB. BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fine Arts. Nisan 2017;12(2):125-134. doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194
Chicago Sonsel, Ömer Bilgehan. “BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Fine Arts 12, sy. 2 (Nisan 2017): 125-34. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194.
EndNote Sonsel ÖB (01 Nisan 2017) BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fine Arts 12 2 125–134.
IEEE Ö. B. Sonsel, “BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 2, ss. 125–134, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194.
ISNAD Sonsel, Ömer Bilgehan. “BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Fine Arts 12/2 (Nisan 2017), 125-134. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194.
JAMA Sonsel ÖB. BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2017;12:125–134.
MLA Sonsel, Ömer Bilgehan. “BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 2, 2017, ss. 125-34, doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.D0194.
Vancouver Sonsel ÖB. BİREYSEL ÇALGI VİYOLA DERSİ’NİN ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2017;12(2):125-34.