Research Article
BibTex RIS Cite

METHODS, TECHNIQUES AND APPROACHES APPLIED IN PRE-SCHOOL PERIOD MUSİC ACTIVITIES

Year 2019, Volume: 14 Issue: 1, 39 - 59, 31.01.2019

Abstract

In this
study, as a result of interviews with 15 pre-school teachers working in
kindergartens in Samsun province, methods, techniques and approaches applied in
pre-school period music activities were tried to be determined. The data
obtained from interviews were analyzed using descriptive analysis method.
According to the results of the research; it was determined that the activities
that the teachers had the most emphasis on music activities were rhythm
studies, secondly Orff studies and third place singing activities. Seven of the
teachers stated that they gave music events every day, three of them gave 3
days a week, two of them gave 2 days a week, and one of them gave 1 day a week.
It was determined that 13 of the teachers received music education during
undergraduate education.

References

  • 1. Akkaş, S., (1993). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Ankara: Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Yay.
  • 2. Akpınar, G. ve Çaydere, Ö.Ö., (2011). Başlangıç Keman Eğitiminde Kullanılabilir Okul Şarkıları, Türküler ve Tekerlemeler. E-Journal of New World Sciences Academy: Fine Arts, Vol:6, No:2.
  • 3. Alpaslan, U., (2010). Okulöncesi Öğretmenlerinin Aldıkları Müzik Eğitimi Doğrultusunda Uygulamakta Oldukları Müzik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri ve Karşılaştıkları Problemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. Berg, B., (2009). Qualitative Research Methods fort he Social Sciences. America: Allyn & Bacon.
  • 5. Boshkoff, R., (1991). “Lesson”. Music Educators Journal, Vol.78, No.2.
  • 6. Bulut, D. ve Aktaş, A., (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerini Uygulama Durumları (Niğde ili örneği).The Journal of Academic Social Science Studies, no.25-I, 21-34.
  • 7. Çimşir, Ö., (2013). Eğitmen eğitimi ve iletişim. K. O. Köçak ve N. Laslö (Ed.). Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler (ss: 37-45). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • 8. Dündar, M., (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Alanda Eğitim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23(1): 59-67.
  • 9. Firth, C.I., (2012). Music and Colour: a new approach to the relationship. http://www.musicandcolour.net/ (Erişim Tarihi: 25.03.2018).
  • 10. Göğüş, G., (2009). Müzik Öğretimi ve Yöntemleri, Bursa.
  • 11. Göncü, İ., (2009). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Anasınıfı Öğretmenleri ile Müzik Öğretmenlerinin Müzik Çalışmalarına İlişkin Tutum ve Yeterliliklerinin Karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23- 25 Eylül, OMÜ, Samsun.
  • 12. Göncü, İ., (2010). Okul Öncesi Eğitimde Müzik Eğitiminin Temel Sorunları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355- 362.
  • 13. Güler, N., (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerin Müzik Etkinliklerini Gerçekleştirme Durumları ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 14. Gürgen, E.T., (2006). Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:7, No.12.
  • 15. Haselbach, B., (2015). Orff’schulwerk’in Getirdiği Çözümler Üzerine. Andante Dergisi Eki: Türkiye’de Müzik Eğitimi ve Orff-Schulwerk, Ss: 9-10.
  • 16. Heslop, C., (1995). Primary Colours, London: Music Teacher (March).
  • 17. Jameson, D.D., (1844). Colour-Music. Smith, Elder and Co., 65, Cornhill, London.
  • 18. Karasar, N., (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 19. Kasap, B.T., (2005). Suzuki Okulu Metodu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:6, No:9.
  • 20. Koca, Ş., (2016). Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Okul Öncesi Kurumlarda Müzik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 9(47).
  • 21. Lincoln, Y.S. and Guba, E.G., (1985). Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
  • 22. Mestan, H., (2013). Müzik ve Renk İlişkisi. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (20), 299-304.
  • 23. Özal, K., (2007). Suzuki Metodu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 24. Özçimenli, E., (2007). Anaokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Anaokullarındaki Müzik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri (Eskişehir ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 25. Özeke, S., (2007). Kodály Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodály Yöntemi Uygulamaları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 20, No.1.
  • 26. Özen, N., (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 24. No.2.
  • 27. Özevin, B., (2006). Oyun, Dans ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • 28. Özevin, B., (2018). Humanistic, Artistic and Pedagogic Aspects of Orff-Schulwerk Music and Dance Pedagogy Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitiminin İnsani, Sanatsal ve Pedagojik Yönleri. Journal of Human Sciences, 15(1), 8-23.
  • 29. Özmenteş, G., (2007). Müzikte Beden Zihin İlişkisi. 38. ICANAS 10 Vol.2, No.2.
  • 30. Öztürk, A., (2003). Okulöncesi Eğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayıncılık.
  • 31. Shamrock, M., (1997). Orff–Schulwerk an Integrated Foundation. Music Educators Journal, Vol. 83. No.6.
  • 32. Sönmezöz, F. and Haseski Hakyol, F.L., (2016). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Müzik Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, ss:194-217.
  • 33. Sözbir, S.A. ve Çakmak, Ö., (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri.
  • 34. Sun, M. ve Seyrek, H., (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • 35. Şimşek, P.R. and Bilen, S., (2017). Reaching the Effective Music Literacy: Kodaly Method Etkili Müzikal Okuryazarlığa Ulaşmak: Kodaly Yöntemi. Journal of Human Sciences, 14(4), 4308-4319.
  • 36. Tanrıverdi, A., (1997). AGSL Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümler Sempozyumu.
  • 37. Temiz, E., (2006). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi; Yaşanan Problemler ve Çözüm Önerileri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26- 28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizl.
  • 38. Topaç, N., (2008). Okulöncesi Öğretmenlerinin ve Okulöncesi Dönem Çocuklarının Ebeveynlerinin Müzik Eğitimi Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 39. Tufan, S., (1995). Grup Piyano Eğitimi. AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri. Trabzon: Mavi Nota Dergisi.
  • 40. Tufan, S. ve Sökezoğlu, D., (2009). Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik En 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimler Üzerine Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • 41. Tuncer, D., (2012) Okul Öncesi Eğitiminde Dalcroze Yaklaşımı, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • 42. Türkmen, E.F., (2016) Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yay.
  • 43. Uçal, E., (2003). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • 44. Uluğbay, S., (2013). Müzik Eğitiminin Çocuk Zekâsına Olan Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • 45. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 46. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • 47. Yıldırım, K., (2010). Kodály Yönteminin ilköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), Vol:1. No:2.

OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR

Year 2019, Volume: 14 Issue: 1, 39 - 59, 31.01.2019

Abstract

Bu çalışmada Samsun ilindeki anaokullarında görev
yapan 15 okul öncesi öğretmeni ile yapılan görüşmeler sonucunda okul öncesi
dönem müzik etkinliklerinde uygulanan yöntem, teknik ve yaklaşımlar
belirlenmeye çalışılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz
yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin
müzik etkinliklerinde en çok ağırlık verdikleri çalışmaların ritim çalışmaları
olduğu, ikinci sırada Orff çalışmaları ve üçüncü sırada şarkı söyleme
çalışmalarının olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerden yedi tanesi müzik
etkinliklerine her gün yer verdiklerini söylerken, üç tanesi haftada 3 gün yer
verdiğini, iki tanesi haftada 2 gün yer verdiğini, bir tanesi ise haftada 1 gün
yer verdiğini belirtmiştir. Öğretmenlerden 13 tanesinin lisans eğitimi
sırasında müzik eğitimi aldığı tespit edilmiştir.

References

  • 1. Akkaş, S., (1993). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Ankara: Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Yay.
  • 2. Akpınar, G. ve Çaydere, Ö.Ö., (2011). Başlangıç Keman Eğitiminde Kullanılabilir Okul Şarkıları, Türküler ve Tekerlemeler. E-Journal of New World Sciences Academy: Fine Arts, Vol:6, No:2.
  • 3. Alpaslan, U., (2010). Okulöncesi Öğretmenlerinin Aldıkları Müzik Eğitimi Doğrultusunda Uygulamakta Oldukları Müzik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri ve Karşılaştıkları Problemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. Berg, B., (2009). Qualitative Research Methods fort he Social Sciences. America: Allyn & Bacon.
  • 5. Boshkoff, R., (1991). “Lesson”. Music Educators Journal, Vol.78, No.2.
  • 6. Bulut, D. ve Aktaş, A., (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerini Uygulama Durumları (Niğde ili örneği).The Journal of Academic Social Science Studies, no.25-I, 21-34.
  • 7. Çimşir, Ö., (2013). Eğitmen eğitimi ve iletişim. K. O. Köçak ve N. Laslö (Ed.). Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler (ss: 37-45). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • 8. Dündar, M., (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Alanda Eğitim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23(1): 59-67.
  • 9. Firth, C.I., (2012). Music and Colour: a new approach to the relationship. http://www.musicandcolour.net/ (Erişim Tarihi: 25.03.2018).
  • 10. Göğüş, G., (2009). Müzik Öğretimi ve Yöntemleri, Bursa.
  • 11. Göncü, İ., (2009). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Anasınıfı Öğretmenleri ile Müzik Öğretmenlerinin Müzik Çalışmalarına İlişkin Tutum ve Yeterliliklerinin Karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23- 25 Eylül, OMÜ, Samsun.
  • 12. Göncü, İ., (2010). Okul Öncesi Eğitimde Müzik Eğitiminin Temel Sorunları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355- 362.
  • 13. Güler, N., (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerin Müzik Etkinliklerini Gerçekleştirme Durumları ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 14. Gürgen, E.T., (2006). Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:7, No.12.
  • 15. Haselbach, B., (2015). Orff’schulwerk’in Getirdiği Çözümler Üzerine. Andante Dergisi Eki: Türkiye’de Müzik Eğitimi ve Orff-Schulwerk, Ss: 9-10.
  • 16. Heslop, C., (1995). Primary Colours, London: Music Teacher (March).
  • 17. Jameson, D.D., (1844). Colour-Music. Smith, Elder and Co., 65, Cornhill, London.
  • 18. Karasar, N., (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 19. Kasap, B.T., (2005). Suzuki Okulu Metodu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:6, No:9.
  • 20. Koca, Ş., (2016). Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Okul Öncesi Kurumlarda Müzik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 9(47).
  • 21. Lincoln, Y.S. and Guba, E.G., (1985). Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
  • 22. Mestan, H., (2013). Müzik ve Renk İlişkisi. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (20), 299-304.
  • 23. Özal, K., (2007). Suzuki Metodu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 24. Özçimenli, E., (2007). Anaokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Anaokullarındaki Müzik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri (Eskişehir ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 25. Özeke, S., (2007). Kodály Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodály Yöntemi Uygulamaları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 20, No.1.
  • 26. Özen, N., (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 24. No.2.
  • 27. Özevin, B., (2006). Oyun, Dans ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • 28. Özevin, B., (2018). Humanistic, Artistic and Pedagogic Aspects of Orff-Schulwerk Music and Dance Pedagogy Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitiminin İnsani, Sanatsal ve Pedagojik Yönleri. Journal of Human Sciences, 15(1), 8-23.
  • 29. Özmenteş, G., (2007). Müzikte Beden Zihin İlişkisi. 38. ICANAS 10 Vol.2, No.2.
  • 30. Öztürk, A., (2003). Okulöncesi Eğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayıncılık.
  • 31. Shamrock, M., (1997). Orff–Schulwerk an Integrated Foundation. Music Educators Journal, Vol. 83. No.6.
  • 32. Sönmezöz, F. and Haseski Hakyol, F.L., (2016). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Müzik Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, ss:194-217.
  • 33. Sözbir, S.A. ve Çakmak, Ö., (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri.
  • 34. Sun, M. ve Seyrek, H., (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • 35. Şimşek, P.R. and Bilen, S., (2017). Reaching the Effective Music Literacy: Kodaly Method Etkili Müzikal Okuryazarlığa Ulaşmak: Kodaly Yöntemi. Journal of Human Sciences, 14(4), 4308-4319.
  • 36. Tanrıverdi, A., (1997). AGSL Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümler Sempozyumu.
  • 37. Temiz, E., (2006). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi; Yaşanan Problemler ve Çözüm Önerileri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26- 28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizl.
  • 38. Topaç, N., (2008). Okulöncesi Öğretmenlerinin ve Okulöncesi Dönem Çocuklarının Ebeveynlerinin Müzik Eğitimi Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 39. Tufan, S., (1995). Grup Piyano Eğitimi. AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri. Trabzon: Mavi Nota Dergisi.
  • 40. Tufan, S. ve Sökezoğlu, D., (2009). Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik En 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimler Üzerine Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • 41. Tuncer, D., (2012) Okul Öncesi Eğitiminde Dalcroze Yaklaşımı, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • 42. Türkmen, E.F., (2016) Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yay.
  • 43. Uçal, E., (2003). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • 44. Uluğbay, S., (2013). Müzik Eğitiminin Çocuk Zekâsına Olan Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • 45. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 46. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • 47. Yıldırım, K., (2010). Kodály Yönteminin ilköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), Vol:1. No:2.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Merve Dalgın 0000-0002-4099-8069

Senem Acay Sözbir 0000-0002-2387-6983

Publication Date January 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Dalgın, M., & Acay Sözbir, S. (2019). OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR. Fine Arts, 14(1), 39-59.
AMA Dalgın M, Acay Sözbir S. OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR. Fine Arts. January 2019;14(1):39-59.
Chicago Dalgın, Merve, and Senem Acay Sözbir. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR”. Fine Arts 14, no. 1 (January 2019): 39-59.
EndNote Dalgın M, Acay Sözbir S (January 1, 2019) OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR. Fine Arts 14 1 39–59.
IEEE M. Dalgın and S. Acay Sözbir, “OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR”, Fine Arts, vol. 14, no. 1, pp. 39–59, 2019.
ISNAD Dalgın, Merve - Acay Sözbir, Senem. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR”. Fine Arts 14/1 (January 2019), 39-59.
JAMA Dalgın M, Acay Sözbir S. OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR. Fine Arts. 2019;14:39–59.
MLA Dalgın, Merve and Senem Acay Sözbir. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR”. Fine Arts, vol. 14, no. 1, 2019, pp. 39-59.
Vancouver Dalgın M, Acay Sözbir S. OKUL ÖNCESİ DÖNEM MÜZİK ETKİNLİKLERİNDE UYGULANAN YÖNTEM, TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR. Fine Arts. 2019;14(1):39-5.