Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 1 - 16, 31.01.2020

Abstract


References

  • [1] Atalayer, F., (1999). Pırıltının Gücü, Sanat Eğitimi Ders Notları. Eskişehir.
  • [2] Rowe, C. ve Slutzky, R., (1997). Transparency. Basel Boston: Birkhäuser Verlag.
  • [3] Şen, M., (2004). Heykelde Deformasyon ve Form Düzenleme. Anadolu Sanat (15).
  • [4] Yılıkoğlu, H. ve Hasdemir, İ., (2017). Türkiye'de Stüdyo Cam Hareketi'nin (Kısa Olan) Tarihçesi. ASOS Journal (58), 266-276.
  • [5] Atalay, R., (2006). Camın Heykel Sanatına Plastik ve Estetik Katılımları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [6] Gündüz, E., (2017). Cam Sanatında Saydamlığın Eser Anlamına Etkisi. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [7] Abel, T., (2012). Love Engine Series. 07 17, 2019 tarihinde https://tamasabel.com/wp-content/uploads/2019/01/love_engine.jpg adresinden alındı.
  • [8] Abel, T., (2016-2017). Tolerance Field Vol.1-11. Works. 16 adresinden alındı.
  • [9] About Yellin, (2019). 07 14, 2019 tarihinde Dustin Yellin: https://dustinyellin.com/about/ adresinden alındı.
  • [10] Dustin Yellin, (2019). 07 14, 2019 tarihinde Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Dustin_Yellin adresinden alındı.
  • [11] Gulati, S., (2018). Layered Glass Sculptures. 07 16, 2019 tarihinde ArcH2O: https://www.arch2o.com/layered-glass-sculptures-niyoko-ikuta/ adresinden alındı.
  • [12] Hamilton, L., (2018). The Glass Portraits of Angela Palmer. 07 14, 2019 tarihinde Art and Science Journal: https://www.artandsciencejournal.com/post/52759551612/the-glass-portraits-of-angela-palmer-portraiture adresinden alındı.
  • [13] Ningbo International Glass Art Conference, (2017, 04 16). 07 16, 2019 tarihinde Glass Conference: http://glassconference.org/tamas-abel.html adresinden alındı.
  • [14] Niyoko Ikuta e le Sue Sculture a Spirali Geometriche, (2017). 07 16, 2019 tarihinde Alter Vista: http://glassart.altervista.org/niyoko-ikuta-spirali-geometriche/ adresinden alındı.
  • [15] Palmer, A., (2011). Egyptology Lightbox. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/eygptology?lightbox=dataItem-iwcbwop85 adresinden alındı.
  • [16] Palmer, A., (2018). Anatomy. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/anatomy adresinden alındı.
  • [17] Palmer, A., (tarih yok). Portrait. 2018. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/portrait?lightbox=dataItem-iwbaqr7u8 adresinden alındı.
  • [18] Psychogeographies: 3D Collages Encased in Layers of Glass by Dustin Yellin, (2014). 07 14, 2019 tarihinde This is Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2014/03/psychogeographies-3d-collages-encased-in-layers-of-glass-by-dustin-yellin/ adresinden alındı.
  • [19] Tamas, A. and Dobos, A., (2012-2013). Emke. 07 14, 2019 tarihinde https://tamasabel.com/emke/ adresinden alındı.
  • [20] Yellin, D., (2016). 10 Parts. 07 14, 2019 tarihinde alındı [21] Yellin, D., (2018). Psychogeoraphies. 07 14, 2019 tarihinde https://dustinyellin.com/psychogeographies/ adresinden alındı.
  • [22] Young, B., (2012). New Beginnings. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/new-beginnings adresinden alındı.
  • [23] Young, B., (2016). Ben Young Sculpture, About. 07 14, 2019 tarihinde Broken Liquid: https://brokenliquid.com/about adresinden alındı.
  • [24] Young, B., (2017). Sea of Seperation. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/sea-of-separation adresinden alındı.
  • [25] Young, B., (2017). The Divide. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/the-divide adresinden alındı.

Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller

Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 1 - 16, 31.01.2020

Abstract

Bir
sanat aracı olarak camın kullanımı geç gelişen bir durumdur. Yirminci yüzyılın
ortalarında camın bir sanat aracı olması için adımlar atılmış olsa da; hem üretim
teknikleri hem de üretim sürecinin zorluğu nedeniyle bu yavaş işleyen bir süreç
olmuştur. Cam heykellerin sanat alanında kendine yer edinmesiyle birlikte,
mekânla kurduğu ilişki, klasik heykellerden farklı olmuştur. Şöyle ki; camın
geçirgenliği, ışığın heykel üzerindeki etkisini içinde barındırdığından,
okunması da diğer heykellerde farklı olacaktır. Geçirgenlik ve ışığın form
içinde yarattığı bu etkilere, bir de katmanlar halinde kullanılan camın ışığı
kırma etkisi eklendiğinde, mekânla bir bütün haline gelen büyük ışık formları
ortaya çıkmıştır. Camı katmanlar halinde kullanarak heykeller üreten sanatçılar
arasında seçilen örnekler incelenmiş ve bu örneklerin ışığın kırılması, iki
boyutun üç boyuta dönüştürülmesi, mekândaki etkisi, form ve estetik yaklaşımlar
bağlamında değerlendirilmiştir.

References

  • [1] Atalayer, F., (1999). Pırıltının Gücü, Sanat Eğitimi Ders Notları. Eskişehir.
  • [2] Rowe, C. ve Slutzky, R., (1997). Transparency. Basel Boston: Birkhäuser Verlag.
  • [3] Şen, M., (2004). Heykelde Deformasyon ve Form Düzenleme. Anadolu Sanat (15).
  • [4] Yılıkoğlu, H. ve Hasdemir, İ., (2017). Türkiye'de Stüdyo Cam Hareketi'nin (Kısa Olan) Tarihçesi. ASOS Journal (58), 266-276.
  • [5] Atalay, R., (2006). Camın Heykel Sanatına Plastik ve Estetik Katılımları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [6] Gündüz, E., (2017). Cam Sanatında Saydamlığın Eser Anlamına Etkisi. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [7] Abel, T., (2012). Love Engine Series. 07 17, 2019 tarihinde https://tamasabel.com/wp-content/uploads/2019/01/love_engine.jpg adresinden alındı.
  • [8] Abel, T., (2016-2017). Tolerance Field Vol.1-11. Works. 16 adresinden alındı.
  • [9] About Yellin, (2019). 07 14, 2019 tarihinde Dustin Yellin: https://dustinyellin.com/about/ adresinden alındı.
  • [10] Dustin Yellin, (2019). 07 14, 2019 tarihinde Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Dustin_Yellin adresinden alındı.
  • [11] Gulati, S., (2018). Layered Glass Sculptures. 07 16, 2019 tarihinde ArcH2O: https://www.arch2o.com/layered-glass-sculptures-niyoko-ikuta/ adresinden alındı.
  • [12] Hamilton, L., (2018). The Glass Portraits of Angela Palmer. 07 14, 2019 tarihinde Art and Science Journal: https://www.artandsciencejournal.com/post/52759551612/the-glass-portraits-of-angela-palmer-portraiture adresinden alındı.
  • [13] Ningbo International Glass Art Conference, (2017, 04 16). 07 16, 2019 tarihinde Glass Conference: http://glassconference.org/tamas-abel.html adresinden alındı.
  • [14] Niyoko Ikuta e le Sue Sculture a Spirali Geometriche, (2017). 07 16, 2019 tarihinde Alter Vista: http://glassart.altervista.org/niyoko-ikuta-spirali-geometriche/ adresinden alındı.
  • [15] Palmer, A., (2011). Egyptology Lightbox. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/eygptology?lightbox=dataItem-iwcbwop85 adresinden alındı.
  • [16] Palmer, A., (2018). Anatomy. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/anatomy adresinden alındı.
  • [17] Palmer, A., (tarih yok). Portrait. 2018. 07 14, 2019 tarihinde https://www.angelaspalmer.com/portrait?lightbox=dataItem-iwbaqr7u8 adresinden alındı.
  • [18] Psychogeographies: 3D Collages Encased in Layers of Glass by Dustin Yellin, (2014). 07 14, 2019 tarihinde This is Colossal: https://www.thisiscolossal.com/2014/03/psychogeographies-3d-collages-encased-in-layers-of-glass-by-dustin-yellin/ adresinden alındı.
  • [19] Tamas, A. and Dobos, A., (2012-2013). Emke. 07 14, 2019 tarihinde https://tamasabel.com/emke/ adresinden alındı.
  • [20] Yellin, D., (2016). 10 Parts. 07 14, 2019 tarihinde alındı [21] Yellin, D., (2018). Psychogeoraphies. 07 14, 2019 tarihinde https://dustinyellin.com/psychogeographies/ adresinden alındı.
  • [22] Young, B., (2012). New Beginnings. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/new-beginnings adresinden alındı.
  • [23] Young, B., (2016). Ben Young Sculpture, About. 07 14, 2019 tarihinde Broken Liquid: https://brokenliquid.com/about adresinden alındı.
  • [24] Young, B., (2017). Sea of Seperation. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/sea-of-separation adresinden alındı.
  • [25] Young, B., (2017). The Divide. 07 16, 2019 tarihinde https://brokenliquid.com/the-divide adresinden alındı.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşenur Ceren Asmaz 0000-0002-3352-4551

Publication Date January 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Asmaz, A. C. (2020). Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller. Fine Arts, 15(1), 1-16.
AMA Asmaz AC. Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller. Fine Arts. January 2020;15(1):1-16.
Chicago Asmaz, Ayşenur Ceren. “Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller”. Fine Arts 15, no. 1 (January 2020): 1-16.
EndNote Asmaz AC (January 1, 2020) Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller. Fine Arts 15 1 1–16.
IEEE A. C. Asmaz, “Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller”, Fine Arts, vol. 15, no. 1, pp. 1–16, 2020.
ISNAD Asmaz, Ayşenur Ceren. “Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller”. Fine Arts 15/1 (January 2020), 1-16.
JAMA Asmaz AC. Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller. Fine Arts. 2020;15:1–16.
MLA Asmaz, Ayşenur Ceren. “Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller”. Fine Arts, vol. 15, no. 1, 2020, pp. 1-16.
Vancouver Asmaz AC. Katmanların Estetik Etkisi: Cam Heykeller. Fine Arts. 2020;15(1):1-16.