Review
BibTex RIS Cite

Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı

Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 44 - 51, 31.01.2020

Abstract

Grafik
tasarım alanında etkili sunum olanağı sağlayan sergileme tasarımı, bir fikri, bir
kavramı ya da ürünü geniş kitlelere duyurmak ve aktarılmak istenen mesajı
yaratıcı uygulamalarla hedef kitlesine iletmektir.
Günümüzde bilginin
ulaşılabilir hale gelmesi beraberinde karmaşık bilgiyi planlı ve düzenli hale
getirme ihtiyacını da artırmaktadır. Bilgi aktarımı ve iletişim açısından sergi
mekanlarına ve sergileme tasarımı uygulamalarına her zamankinden daha fazla
ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla
etkili bir sergileme tasarımı, nesnelerin sunumunun yanı sıra izleyiciyi
heyecanlandıran, bilgilendiren, ilgi çekici, yaratıcı ve akılda kalıcı tasarımlarla
mümkün olabilir. Sergileme tasarımlarında kullanılan tipografik uygulamalar
izleyiciye mesajın içeriğini hızlı ve etkili biçimde anlatılmasına imkan sunar.
Bu noktada sergi nesneleri, yapı, zemin, fon, ışık gibi özellikler de mekanın
atmosferini etkilemektedir.

References

  • [1] Ambrose, G. ve Harris, P., (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. Literatür Yayınları.
  • [2] Ambrose, G. ve Harris, P., (2017). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayınları.
  • [3] Ambrose, G. ve Harris, P., (2012). Tipografinin Temelleri. Literatür Yayınları.
  • [4] Blokland, P.V., (2017). Tipografinin Geleceği. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu. Sayı: 180.
  • [5] Canbulat, M.T., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [6] Demir, Ç., (2008). Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra’dan Sergileme Tasarımı Örnekleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi. 2:51-65.
  • [7] Dur, B.İ., (2011). Çevresel Grafik Tasarımın Uygulama Alanları. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 159-178.
  • [8] Hasol, D., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [9] Karamustafa, S., (2009). Bilgilendirme Tasarımı: Profesyonellerden görüş. Grafik Tasarım.
  • [10] Küçükerman, Ö., (2002). Sergiler, Fuarlar, Standlar ve Yaratıcı Tasarımlar, Fuar Stand Tasarımı. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [11] Krauss, R., (1989). Postmodernism’s Museum without Walls, Chicago: Contemporary Books.
  • [12] Locker, P.,(2013). İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme. Literatür Yayınları.
  • [13] Okay, İ., (2015). Sanal Ortamda Üç Boyutlu Sergileme Tasarımı ve Bir Uygulama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlik Tezi.
  • [14] Sarıkavak, N.K., (2005). Sayısal Tipografi. Başkent Üniversitesi Yayınları, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi,Ankara: No:1.
  • [15] Sarıkavak, N.K., (1997). Tipografinin Temelleri. Doruk Yayınları.
  • [16] Uçar, T.F., (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap Yayınları.
  • [17] Görsel 1. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [18] Görsel 2. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [19] Görsel 3. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.pentagram.com/work/exhibitionism-the-rolling-stones/story.
  • [20] Görsel 4. Sergileme Tasarımı Örneği. https://studiospass.com/work/typojanchi-typography-biennale/.
  • [21] Görsel 5. Sergileme Tasarımı Örneği. https://walkerart.org/magazine/educational-tossing-and-turning-26th-international-biennial-of-graphic-design-in-brno.
  • [22] Görsel 6. Sanat Galerisi Yönlendirme Tasarımları. https://fontsinuse.com/uses/3248/barbican-arts-centre.
Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 44 - 51, 31.01.2020

Abstract

References

  • [1] Ambrose, G. ve Harris, P., (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. Literatür Yayınları.
  • [2] Ambrose, G. ve Harris, P., (2017). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayınları.
  • [3] Ambrose, G. ve Harris, P., (2012). Tipografinin Temelleri. Literatür Yayınları.
  • [4] Blokland, P.V., (2017). Tipografinin Geleceği. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu. Sayı: 180.
  • [5] Canbulat, M.T., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [6] Demir, Ç., (2008). Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra’dan Sergileme Tasarımı Örnekleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi. 2:51-65.
  • [7] Dur, B.İ., (2011). Çevresel Grafik Tasarımın Uygulama Alanları. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 159-178.
  • [8] Hasol, D., (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [9] Karamustafa, S., (2009). Bilgilendirme Tasarımı: Profesyonellerden görüş. Grafik Tasarım.
  • [10] Küçükerman, Ö., (2002). Sergiler, Fuarlar, Standlar ve Yaratıcı Tasarımlar, Fuar Stand Tasarımı. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi.
  • [11] Krauss, R., (1989). Postmodernism’s Museum without Walls, Chicago: Contemporary Books.
  • [12] Locker, P.,(2013). İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme. Literatür Yayınları.
  • [13] Okay, İ., (2015). Sanal Ortamda Üç Boyutlu Sergileme Tasarımı ve Bir Uygulama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlik Tezi.
  • [14] Sarıkavak, N.K., (2005). Sayısal Tipografi. Başkent Üniversitesi Yayınları, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi,Ankara: No:1.
  • [15] Sarıkavak, N.K., (1997). Tipografinin Temelleri. Doruk Yayınları.
  • [16] Uçar, T.F., (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap Yayınları.
  • [17] Görsel 1. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [18] Görsel 2. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.designboom.com/design/typedynamics-by-jurriaan-schroferlust-12-24-2013/.
  • [19] Görsel 3. Sergileme Tasarımı Örneği. https://www.pentagram.com/work/exhibitionism-the-rolling-stones/story.
  • [20] Görsel 4. Sergileme Tasarımı Örneği. https://studiospass.com/work/typojanchi-typography-biennale/.
  • [21] Görsel 5. Sergileme Tasarımı Örneği. https://walkerart.org/magazine/educational-tossing-and-turning-26th-international-biennial-of-graphic-design-in-brno.
  • [22] Görsel 6. Sanat Galerisi Yönlendirme Tasarımları. https://fontsinuse.com/uses/3248/barbican-arts-centre.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevim Karaalioglu 0000-0003-1678-9168

Publication Date January 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Karaalioglu, S. (2020). Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı. Fine Arts, 15(1), 44-51.
AMA Karaalioglu S. Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı. Fine Arts. January 2020;15(1):44-51.
Chicago Karaalioglu, Sevim. “Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı”. Fine Arts 15, no. 1 (January 2020): 44-51.
EndNote Karaalioglu S (January 1, 2020) Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı. Fine Arts 15 1 44–51.
IEEE S. Karaalioglu, “Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı”, Fine Arts, vol. 15, no. 1, pp. 44–51, 2020.
ISNAD Karaalioglu, Sevim. “Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı”. Fine Arts 15/1 (January 2020), 44-51.
JAMA Karaalioglu S. Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı. Fine Arts. 2020;15:44–51.
MLA Karaalioglu, Sevim. “Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı”. Fine Arts, vol. 15, no. 1, 2020, pp. 44-51.
Vancouver Karaalioglu S. Sergileme Tasarımlarında Tipografi Kullanımı. Fine Arts. 2020;15(1):44-51.