Gelişen yeni medya teknolojileriyle bağlantılı olarak, bireyler gündelik yaşamında çok fazla bilgi, ekran ve görsel göstergeler ile karşı karşıya kalmaktadır. Yaşamın her alanında olduğu gibi mağaza içerisinde de bilgiyi düzenli bir şekilde sunmak ve bireyler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak amacıyla etkileşimli, açıklayıcı, işlevsel özellikte bilgilendirme grafiklerine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla bilgilendirme tasarımlarının mağazada bireylere iletişim kolaylığı sağlayacak nitelikte olması önemlidir. Bu araştırmanın amacı, mağaza içi bilgilendirme tasarımlarının tüketiciyi yönlendirmedeki etkisini araştırarak önemini ortaya koymak, sorunlarını belirlemek, belirlenen sorunların çözümü için öneriler geliştirmektir. Mağaza atmosferinde bilgilendirme tasarımının rolünün ön plana çıkarılması çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada mobilya sektöründen İKEA, Koçtaş ve Bauhaus mağazalarındaki bilgilendirme tasarımı örnekleri grafik tasarım ilke ve ögeleri açısından incelenerek iletişimdeki rolü tartışılmaktadır.
Bilgilendirme Tasarımı Grafik Tasarım Görsel İletişim Tasarımı Yönlendirmeler Mağaza İçi Bilgi Grafikleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 2 |