Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 2, 131 - 140, 27.04.2021

Öz

Gelişen yeni medya teknolojileriyle bağlantılı olarak, bireyler gündelik yaşamında çok fazla bilgi, ekran ve görsel göstergeler ile karşı karşıya kalmaktadır. Yaşamın her alanında olduğu gibi mağaza içerisinde de bilgiyi düzenli bir şekilde sunmak ve bireyler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak amacıyla etkileşimli, açıklayıcı, işlevsel özellikte bilgilendirme grafiklerine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla bilgilendirme tasarımlarının mağazada bireylere iletişim kolaylığı sağlayacak nitelikte olması önemlidir. Bu araştırmanın amacı, mağaza içi bilgilendirme tasarımlarının tüketiciyi yönlendirmedeki etkisini araştırarak önemini ortaya koymak, sorunlarını belirlemek, belirlenen sorunların çözümü için öneriler geliştirmektir. Mağaza atmosferinde bilgilendirme tasarımının rolünün ön plana çıkarılması çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada mobilya sektöründen İKEA, Koçtaş ve Bauhaus mağazalarındaki bilgilendirme tasarımı örnekleri grafik tasarım ilke ve ögeleri açısından incelenerek iletişimdeki rolü tartışılmaktadır.

Kaynakça

  • Abdullah, R. and Hübner, R., (2007). Pictograms, icons& signs: a guide to information graphics. Holborn: Thames & Hudson.
  • Aybay, C., (2017). Bilgilendirme tasarımında disiplinlerarası tasarım işbirliği ve grafik tasarımın bu işbirliğindeki yeri. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, TOJDAC, 7(3).
  • Bauhaus. https://www.bauhaus.com.tr/bauhaus-hakkinda. Erişim Tarihi:15.02.2021.
  • Fişenk, H., (2012). Yönlendirme dizgelerinde yerleşke kimliğine uygunluk ve grafik tasarım sorunları: Ankara ili Çankaya ilçesi kızılay mahallesi için yönlendirme dizgesi tasarımı (Sanatta Yeterlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Horn, R.N., (2000). Information design. The Emergence of a New Profession. Cambridge: MIT.
  • https://www.ikea.com.tr/hakkimizda/ikea-konsepti. Erişim Tarihi:20.02.2021.
  • Karaalioğlu, S., (2015). Üniversite yerleşkelerinde yer alan bilgilendirme tasarımı ürünlerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Grafik Eğitimi.
  • Karamustafa, S., (2009). Bilgilendirme tasarımı: profesyonellerden görüş. Grafik Tasarım.
  • https://www.koctas.com.tr/?gclid=Cj0KCQjwrJ7nBRD5ARIsAATMxsuawQCSHmHGcZtnMk9mpfyZsS7O8Mqrwe8opABggXhzkakh3m52YH0aApqdEALw_wcB. Erişim Tarihi: 12.02.2021.
  • Pettersson, R., (2012). It depends-principles and guidelines. http://www.iiid.net/PublicLibrary/Pettersson-Rune-ID-It-Depends.pdf. Erişim Tarihi: 17.12.2020.
  • Özgören, F., (2013). Mağaza düzeni ve tasarımı. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 5.
  • Sayın, Z., (2019). Grafik tasarımda etki. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Topaklı, A. ve Nas, E., (2019). Sinop ili yönlendirme ve işaretleme tasarımları üzerine bir değerlendirme. Ulakbilge. DOI:10.7816/ulakbilge-07-37-04.
  • Uçar, T.F., (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılap.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevim Karaalioglu 0000-0003-1678-9168

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaalioglu, S. (2021). Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü. Fine Arts, 16(2), 131-140.
AMA Karaalioglu S. Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü. Fine Arts. Nisan 2021;16(2):131-140.
Chicago Karaalioglu, Sevim. “Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü”. Fine Arts 16, sy. 2 (Nisan 2021): 131-40.
EndNote Karaalioglu S (01 Nisan 2021) Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü. Fine Arts 16 2 131–140.
IEEE S. Karaalioglu, “Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü”, Fine Arts, c. 16, sy. 2, ss. 131–140, 2021.
ISNAD Karaalioglu, Sevim. “Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü”. Fine Arts 16/2 (Nisan 2021), 131-140.
JAMA Karaalioglu S. Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü. Fine Arts. 2021;16:131–140.
MLA Karaalioglu, Sevim. “Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü”. Fine Arts, c. 16, sy. 2, 2021, ss. 131-40.
Vancouver Karaalioglu S. Mağaza İçi Bilgilendirme Tasarımlarının Tüketiciyi Yönlendirmedeki Rolü. Fine Arts. 2021;16(2):131-40.