İşletmelerin ve kişilerin hedef kitleleriyle iletişimde kullanmış oldukları basılı, işitsel ve görsel birçok iletişim aracı vardır. Bunların her birisi farklı özellikleriyle farklı kitlelere mesaj ulaştırmada kullanılmaktadır. Ancak, son çeyrek asırda ortaya çıkan ve toplumun genelinin kullandığı yeni iletişim araçlarından internet ve sosyal medya, hepsinin özelliğini tek başına kendi bünyesinde barındırmakta ve gün geçtikçe kullanılma oranını artırmaktadır. Türkiye’deki kullanılma oranı ise, bilimsel araştırmalarla çok fazla araştırılmayan bir durumdur. Bu nedenle internet ve sosyal medyanın Türkiye’deki kullanılma durumlarını ortaya koymak amaçlı Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde, 446 kişiyle, yüz yüze anket yöntemiyle yapılan alan araştırması sonucunda Türkiye’deki insanların çoğunluğunun internet ve sosyal medyayı kullandıkları; kullanma nedenlerinin başında, sosyal ağlara katılmak ve bilgi alışverişi gelmekte; bu araçlarda ortalama olarak 1 ile 5 saat arasında zaman geçirdikleri görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Communication Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |