BibTex RIS Cite

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2016, Volume: 11 Issue: 3, 203 - 212, 14.07.2016

Abstract

Bu çalışma büyük ölçüde online araştırmalara ve basılı incelemelere dayanarak Diyanet İşleri Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatının sosyal medya kullanımının nicel ve nitel kapsamı ile ilgili olarak mevcut durum hakkında detaylı bir araştırmanın sonuçlarını paylaşmayı amaçlamaktadır. Sosyal medya kullanımını hizmet ve faaliyetlerini daha geniş toplum kesimlerine ulaştırabilmek olarak gerekçelendiren Diyanet İşleri Başkanlığı genel anlamda sosyal medyanın hem teknik/profesyonel doğası ile ilgilenmekte hem de işleyişinin yarattığı durum perspektifinden sorgulamalar yapmaktadır. Bulgular açık bir biçimde Diyanet İşleri Başkanlığı birimlerinin sosyal medyaya çok fazla ilgi duymadıklarını göstermektedir. Merkezi kullanım dışında İl Müftülüklerinin dörtte biri kadarı sosyal medyada var olmaya dönük kurumsal bir tercihte bulunmuştur. Bu tercih ise temel olarak Facebook ve Twitter’a odaklanmaktadır. Araştırma sonuçları merkezi kullanım dışında taşra birimlerinin sosyal medya kullanımının hala başlangıç aşamasında olduğunu göstermektedir. Bütün olarak bakıldığında bu ilk adımların en erken şekilde sosyal medya kullanımının yoğunlaştırılması ile desteklenmesi gereklidir. 

References

  • • Altunbaş, F., (2011). Toplum Destekli Polislikte Yeni Bir Boyut: Suç ve Suçlularla Mücadelede Sosyal Medya Platformları, Suç Önleme Sempozyumu, 7–8 Ekim 2011
  • • Aydın, H. ve Eken, M., (2014). Din Görevlilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları, Medya ve Din, Mete Çamdereli (Ed.), İstanbul: Köprü Kitapları
  • • Bat, M. ve Yurtseven, Ç.T., (2014). Sosyal Medyada Kurumsal Kriz Yönetimi: Onur Air Örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:2, Sayı:3
  • • Yağmurlu, A., (2011). “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya”, Selçuk İletişim, 7, 1, 2011
  • • Diyanet İşleri Başkanlığı ve İl Müftülüklerinin Resmi Sosyal Medya Hesapları, Erişim Tarihi: 01–08 Nisan 2016
  • • http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016
  • • http://www.diyanet.gov.tr/
  • • http://diyanet.gov.tr/tr/icerik/diyanet-ingilizce-ve-arapca-olarak-sosyal-medyada%E2%80%A6/33784
  • • http://www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/%E2%80%9Ceger-bugun-kiyamet-kopacaksa-yeryuzunde-cocuklara-karsi-islenen-istismar-suclarindan-dolayi-kopar/32769
  • • http://diyanet.gov.tr/tr/icerik/cuma-hutbesi-%E2%80%9Cmahremiyeti-yitirmek-mahrumiyettir/33780
  • • http://www.sincanmuftulugu.gov.tr/?Syf=18&Hbr=751188
Year 2016, Volume: 11 Issue: 3, 203 - 212, 14.07.2016

Abstract

References

  • • Altunbaş, F., (2011). Toplum Destekli Polislikte Yeni Bir Boyut: Suç ve Suçlularla Mücadelede Sosyal Medya Platformları, Suç Önleme Sempozyumu, 7–8 Ekim 2011
  • • Aydın, H. ve Eken, M., (2014). Din Görevlilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları, Medya ve Din, Mete Çamdereli (Ed.), İstanbul: Köprü Kitapları
  • • Bat, M. ve Yurtseven, Ç.T., (2014). Sosyal Medyada Kurumsal Kriz Yönetimi: Onur Air Örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:2, Sayı:3
  • • Yağmurlu, A., (2011). “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya”, Selçuk İletişim, 7, 1, 2011
  • • Diyanet İşleri Başkanlığı ve İl Müftülüklerinin Resmi Sosyal Medya Hesapları, Erişim Tarihi: 01–08 Nisan 2016
  • • http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016
  • • http://www.diyanet.gov.tr/
  • • http://diyanet.gov.tr/tr/icerik/diyanet-ingilizce-ve-arapca-olarak-sosyal-medyada%E2%80%A6/33784
  • • http://www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/%E2%80%9Ceger-bugun-kiyamet-kopacaksa-yeryuzunde-cocuklara-karsi-islenen-istismar-suclarindan-dolayi-kopar/32769
  • • http://diyanet.gov.tr/tr/icerik/cuma-hutbesi-%E2%80%9Cmahremiyeti-yitirmek-mahrumiyettir/33780
  • • http://www.sincanmuftulugu.gov.tr/?Syf=18&Hbr=751188
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hakan Aydın

Publication Date July 14, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Aydın, H. (2016). DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences, 11(3), 203-212.
AMA Aydın H. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. July 2016;11(3):203-212.
Chicago Aydın, Hakan. “DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 11, no. 3 (July 2016): 203-12.
EndNote Aydın H (July 1, 2016) DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences 11 3 203–212.
IEEE H. Aydın, “DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Humanities Sciences, vol. 11, no. 3, pp. 203–212, 2016.
ISNAD Aydın, Hakan. “DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 11/3 (July 2016), 203-212.
JAMA Aydın H. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2016;11:203–212.
MLA Aydın, Hakan. “DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences, vol. 11, no. 3, 2016, pp. 203-12.
Vancouver Aydın H. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2016;11(3):203-12.