Siyasal kampanya sürecinin en etkili araçlarından
biri olan siyasal reklamlar, seçmen üzerinde önemli bir etki yaratmak ve ikna etmek
amacına yöneliktir. Siyasiler ve siyasi partiler bu amaçla kendi
propagandalarını yaparken, halkın inanç ve kültürel değerlerini de göz önünde
bulundurmak zorundadır. Özellikle, duyguları harekete geçiren milli ve dini
içeriklerin, görüntülerin halk üzerinde yarattığı olumlu etki yadsınamaz bir
gerçektir. Bu çalışma kapsamında, dört siyasi partinin (AK PARTİ, CHP, MHP ve
İYİ PARTİ) 31 Mart yerel seçimleri öncesi yayınlanan reklam filmleri
incelenmiştir. Bunun için göstergebilimsel analiz tekniği uygulanmış ve her
reklam filminde kullanılan kültürel göstergeler analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 1 |