Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 23 - 35, 17.01.2020

Öz

Siyasal kampanya sürecinin en etkili araçlarından
biri olan siyasal reklamlar, seçmen üzerinde önemli bir etki yaratmak ve ikna etmek
amacına yöneliktir. Siyasiler ve siyasi partiler bu amaçla kendi
propagandalarını yaparken, halkın inanç ve kültürel değerlerini de göz önünde
bulundurmak zorundadır. Özellikle, duyguları harekete geçiren milli ve dini
içeriklerin, görüntülerin halk üzerinde yarattığı olumlu etki yadsınamaz bir
gerçektir. Bu çalışma kapsamında, dört siyasi partinin (AK PARTİ, CHP, MHP ve
İYİ PARTİ) 31 Mart yerel seçimleri öncesi yayınlanan reklam filmleri
incelenmiştir. Bunun için göstergebilimsel analiz tekniği uygulanmış ve her
reklam filminde kullanılan kültürel göstergeler analiz edilmiştir.  

Kaynakça

  • [1] Barthes, R., (1979). Göstergebilim İlkeleri. Çev: Berke Vardar&Mehmet Rifat, Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. ss.21-22.
  • [2] Barthes, R., (1993). Göstergebilimsel Serüven. Çev: Mehmet Rifat&Sema Rifat. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul. ss.75.
  • [3] Bektaş, A., (2002). Siyasal Propaganda. Bağlam Yayıncılık. Ankara. ss.227-228.
  • [4] Çeçen, A., (1996). Kültür ve Politika. Gündoğan Yayınları. Ankara. ss.11-26.
  • [5] İslamoğlu, H., (2000). Siyaset Pazarlaması. Beta Basım. İstanbul. ss.42-64.
  • [6] Rıfat, M. ve Rıfat, S., (1993). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul. ss.75-76.
  • [7] Said, E., (1995). Kültür ve Emperyalizm. İstanbul. ss.14.
  • [8] Akgül, M., (2016). Bir Siyasi İletişim Yöntemi Olan Siyasal Reklamların Göstergebilimsel Olarak Analizi "AK PARTİ/CHP/MHP ÖRNEĞİ". Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt:9, Sayı:42. ss.1314.
  • [9] Akyüz, S. ve Kazaz, M., (2015). Siyasal Reklamcılıkta Göstergelerin Kullanımı ve Kültürel Kodlar: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde Recep Tayyip Erdoğan’ın Fors Reklam Filmi Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. Cilt:3, Sayı:2. ss.207.
  • [10] Balcı, Ş. ve Bal, E., (2007). 22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri’nde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz. İletişim Fakültesi Dergisi. ss.6-8.
  • [11] Çağlar, İ. ve Özkır, Y., (2015). Türkiye’de Siyasal İletişim. Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. ss.8-10.
  • [12] Kıran, A., (2009). Çağdaş Bir Düşünce Biçimi Olarak Göstergebilim. DergiPark, Sayı: 22. Ss.4-9.
  • [13] Olgundeniz, S.S. ve Parsa, F., (2014). Reklam Dünyasında İmgelerin Gücü: Arçelik ve Vestel Reklamlarında Robot Karakterlerle Yaratılan Evren. NWSA: Humanities Sciences.
  • [14] Parsa, S., (1999). Televizyon Göstergebilimi. Kurgu Dergisi. Sayı:16. ss.16-22.
  • [15] Uztuğ, F., (2003). Siyasal Marka Konumlandırma ve Siyasal Mesaj Stratejileri İlişkisi: 1991-1995-1999 Seçimleri Türkiye Siyasal Reklam Mesaj Türleri Analizi. Selçuk İletişim Dergisi. Cilt:3, Sayı:1. ss.8-9.
  • [16] AK PARTİ Reklam Filmi. Erişim Tarihi: 20.06.2019. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=iRKoC2Pen2Q.
  • [17] CHP Reklam Filmi. Erişim Tarihi: 22.06.2019. Erişim Adresi:https://www.youtube.com/watch?v=3eT7hcGOu9Q.
  • [18] MHP Reklam Filmi. Erişim Tarihi: 23.06.2019. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=ayvVF1UzVQE.
  • [19] İYİ PARTİ Reklam Filmi. Erişim Tarihi: 24.06.2019. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=ryD9Zljqo8E.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Şimşek 0000-0001-6171-5083

Saibe Pala

Yayımlanma Tarihi 17 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, S., & Pala, S. (2020). Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi. Humanities Sciences, 15(1), 23-35.
AMA Şimşek S, Pala S. Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi. Humanities Sciences. Ocak 2020;15(1):23-35.
Chicago Şimşek, Sedat, ve Saibe Pala. “Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar Ve Göstergebilimsel Analizi”. Humanities Sciences 15, sy. 1 (Ocak 2020): 23-35.
EndNote Şimşek S, Pala S (01 Ocak 2020) Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi. Humanities Sciences 15 1 23–35.
IEEE S. Şimşek ve S. Pala, “Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi”, Humanities Sciences, c. 15, sy. 1, ss. 23–35, 2020.
ISNAD Şimşek, Sedat - Pala, Saibe. “Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar Ve Göstergebilimsel Analizi”. Humanities Sciences 15/1 (Ocak 2020), 23-35.
JAMA Şimşek S, Pala S. Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi. Humanities Sciences. 2020;15:23–35.
MLA Şimşek, Sedat ve Saibe Pala. “Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar Ve Göstergebilimsel Analizi”. Humanities Sciences, c. 15, sy. 1, 2020, ss. 23-35.
Vancouver Şimşek S, Pala S. Siyasetin Kültürel Dili: 31 Mart Yerel Seçiminde Siyasi Partilerin Reklamlarında Kullandıkları Kültürel Kodlar ve Göstergebilimsel Analizi. Humanities Sciences. 2020;15(1):23-35.