Ebelik eğitimi, teorik ve
klinik olmak üzere birbirini tamamlayan iki bölümden oluşmaktadır. Klinik
deneyimleri boyunca yeni bir ortama giren öğrenciler anksiyete ve stres oluşturan
durumlarla baş etmek zorunda kalmaktadır. Klinik uygulamalarda öğrencilerin
yaşadığı stres ve anksiyetenin, öğrenilen bilgilerin uygulamaya aktarılmasında
zorluğa, hata yapma korkusuna ve mesleki yetersizliğe neden olduğu
belirtilmektedir. Bu nedenle eğiticilerin, öğrencilerin öğrenme süreçlerini
anlaması ve pratik uygulamaları klinik ortama nasıl aktaracaklarını bilmesi çok
önemlidir. Buna bağlı olarak, eğiticiler yenilikçi eğitim tekniklerini takip
etmeli ve kliniğe çıkmadan önce öğrencilerin becerilerini güçlendirmelidir.
Literatürde yenilikçi eğitim tekniklerinden biri olan simülasyonun,
öğrencilerin öğrenme yaşantıları ve mesleki becerilerine olumlu yönde katkı
sağladığı belirtilmektedir. Öğrencilere katkı sağlaması nedeniyle simülasyon destekli
ebelik eğitimi modelinin kullanılması, yaygınlaştırılması ve ebelik
bölümlerinin müfredatlarına dahil edilmesi önerilmektedir. Bu derlemenin amacı;
ebe eğitiminde simülasyon kullanımı konusunda farkındalık oluşturmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 3 |