BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF THE ADVERTISING ON THE BARRIERS TO ENTRY A MARKET AND THE SURVEY OF THE APPLICATIONS OF THE COMPETITION AUTHORITY

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 323 - 331, 01.04.2011

Abstract

An advertisement can be defined as the actions of a business done in order to inform and persuade the intended consumers by the means of some techniques in return for a coast. According to the perfect competition hypothesis there is no need for advertisement. However, it is essential for the businesses into the market or to eliminate the established business from the market. In developed and democratic countries in order to manage the market some free corporations are founded. In this study, it is aimed to put forward the theoretical approaches (industrial organization approaches) about whether or not the advertisements prevent the entrances into a market and to find out the approaches of the competition board in our country about managing and controlling the markets.

REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 323 - 331, 01.04.2011

Abstract

Reklam, i?letmelerin üretti?i mal veya hizmetleri, ilgili alycy kitleyi bilgilendirmek ve ikna etmek için çe?itli araçlarla bedeli kar?yly?ynda istedi?i iletiyi hedef kitleye ula?tyrmak amacyyla yapmy? oldu?u eylemler ?eklinde tanymlanabilir. Tam rekabet sistemi varsayymyna göre reklama gerek yoktur. Günümüzdeki serbest piyasa sistemi varsayymyna göre ise, eksik rekabet ko?ullary altynda gerçekle?ti?inden reklam i?letmeler için bir zorunluluktur. Serbest piyasa sistemi içinde reklam bir bilgilendirme aracy olarak kullanylabilece?i gibi, rakiplerin piyasaya giri?ini engelleme veya piyasada yerle?ik firmalaryn piyasa dy?yna çykarylmasy amacyyla da kullanylabilir. Reklamlaryn bu ?ekilde rekabeti olumsuz ?ekilde kullanylmasyny önlemek amacyyla, geli?mi? demokratik ülkelerde piyasalary düzenlemek ve serbest piyasa ko?ullarynyn mevcudiyetini sa?lamak amacyyla ba?ymsyz kurumlar olu?turulmu?tur. Bu çaly?mada, reklamlaryn piyasaya giri?leri engelleyip- engellemedi?i konusundaki teorik yakla?ymlaryn (endüstriyel örgütlenme yakla?ymlary) ortaya konulmasy ve ülkemizde piyasalaryn düzenlenmesi ve denetlenmesi amacyyla olu?turulan Rekabet Kurumu'nun bu konudaki soru?turmalardaki yakla?ymlary ortaya koymaya çaly?ylacaktyr.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Finance
Authors

Saban Esen This is me

Mehmet said Köse This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Esen, S., & Köse, M. s. (2011). REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY. Social Sciences, 6(3), 323-331. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Esen S, Köse Ms. REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY. Social Sciences. April 2011;6(3):323-331. doi:10.12739/10.12739
Chicago Esen, Saban, and Mehmet said Köse. “REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY”. Social Sciences 6, no. 3 (April 2011): 323-31. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Esen S, Köse Ms (April 1, 2011) REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY. Social Sciences 6 3 323–331.
IEEE S. Esen and M. s. Köse, “REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY”, Social Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 323–331, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Esen, Saban - Köse, Mehmet said. “REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY”. Social Sciences 6/3 (April 2011), 323-331. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Esen S, Köse Ms. REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY. Social Sciences. 2011;6:323–331.
MLA Esen, Saban and Mehmet said Köse. “REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY”. Social Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 323-31, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Esen S, Köse Ms. REKLAMLARIN PYYASAYA GYRY? ENGELLERY ÜZERYNDEKY ETKYLERY VE REKABET KURUMU UYGULAMALARININ YNCELENMESY. Social Sciences. 2011;6(3):323-31.