BibTex RIS Cite

Database Marketyng: An Example Of Marketyng Database Developoed For Multy Storey Textyle Shops

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 332 - 345, 01.04.2011

Abstract

Tradational marketing methods remain inadequate today; concept of database marketing, providing to develop customer focused strategies, comes to the fore. Purpose of this article stress the importence of Database Marketing, examine it(database marketing) with a database design enhacing marketing phases to reveal requirement of this process and benefit to desicion maker susing the method.

Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 332 - 345, 01.04.2011

Abstract

Klasik pazarlama yöntemlerinin yetersiz kalmaya ba?lady?y günümüzde artyk mü?teriyi hedef alarak mü?teri odakly stratejilerin geli?tirilmesini sa?layan veri tabany pazarlama kavramy ön plana çykmaktadyr. Bu makalenin amacy; Veri Tabany Pazarlamasynyn önemini vurgulayarak, veri tabany pazarlamanyn a?amalaryny geli?tirilen örnek bir veri tabany tasarymy ile irdeleyip bu sürecin gereksinimlerini ortaya çykarabilmek ve bu yöntemi kullanacak olan karar vericilere bir katkyda bulunabilmektir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Finance
Authors

M. Sinan Başar This is me

Fulya YALÇIN Aslay This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Başar, M. S., & Aslay, F. . Y. (2011). Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany. Social Sciences, 6(3), 332-345. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Başar MS, Aslay FY. Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany. Social Sciences. April 2011;6(3):332-345. doi:10.12739/10.12739
Chicago Başar, M. Sinan, and Fulya YALÇIN Aslay. “Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?Tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany”. Social Sciences 6, no. 3 (April 2011): 332-45. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Başar MS, Aslay FY (April 1, 2011) Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany. Social Sciences 6 3 332–345.
IEEE M. S. Başar and F. . Y. Aslay, “Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany”, Social Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 332–345, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Başar, M. Sinan - Aslay, Fulya YALÇIN. “Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?Tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany”. Social Sciences 6/3 (April 2011), 332-345. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Başar MS, Aslay FY. Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany. Social Sciences. 2011;6:332–345.
MLA Başar, M. Sinan and Fulya YALÇIN Aslay. “Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?Tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany”. Social Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 332-45, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Başar MS, Aslay FY. Veri Tabany Pazarlama: Çok Katly Tekstil Ma?azalary Yçin Geli?tirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabany. Social Sciences. 2011;6(3):332-45.