Tradational marketing methods remain inadequate today; concept of database marketing, providing to develop customer focused strategies, comes to the fore. Purpose of this article stress the importence of Database Marketing, examine it(database marketing) with a database design enhacing marketing phases to reveal requirement of this process and benefit to desicion maker susing the method.
Klasik pazarlama yöntemlerinin yetersiz kalmaya ba?lady?y günümüzde artyk mü?teriyi hedef alarak mü?teri odakly stratejilerin geli?tirilmesini sa?layan veri tabany pazarlama kavramy ön plana çykmaktadyr. Bu makalenin amacy; Veri Tabany Pazarlamasynyn önemini vurgulayarak, veri tabany pazarlamanyn a?amalaryny geli?tirilen örnek bir veri tabany tasarymy ile irdeleyip bu sürecin gereksinimlerini ortaya çykarabilmek ve bu yöntemi kullanacak olan karar vericilere bir katkyda bulunabilmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Finance |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 3 |