İdarenin hukuk dışı işlemlere ve gizliliğe kaymasının önlenmesi için tanınan dilekçe ve bilgi edinme hakkı, günümüzde kamu yönetiminin denetlenmesinin önemli bir aracı haline gelmiştir. Kişilerin idareye dilekçeyle başvurması ve bilgi edinme hakkına sahip olması, kamu yönetiminin belki de en etkili denetim araçlarından kabul edilebilir. Hukuk devletinin en önemli özelliği, vatandaş ile devlet arasındaki ilişkilerin önceden genel nitelikli kurallara dayandırılması ve temel hakların güvence altına alınmasıdır. Vatandaşın idareden dilekçe yoluyla istekte bulunması veya şikayetçi olması ile kendisi ile ilgili bir konuda bilgi edinme hakkına sahip olması, hukuk devletinin en önemli hak arama yollarından sayılmaktadır. Bu çalışmanın esas amacı, kamu yönetiminde dilekçe ve bilgi edinme hakkının gelişimini ve kullanılmasını özellikle yasal ve kurumsal açıdan incelemek; Kamu Denetçiliği Kurumu örneğinden yola çıkılarak kuruma yapılan şikayet başvuru türlerini ve kurumun verdiği kararları özellikle İsveç Parlamento Ombudsmanlığının yapısı ve kararlarıyla da belli ölçüde karşılaştırarak açıklamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Public Management |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |