Ahmet Güneştekin, Garzan işçi kampında çok çocuklu bir
ailede hayata başlamıştır. Dünyanın en önemli sanat merkezlerinde eserleri
seyre sunulan sanatçının yaşam serüveni aşılması imkansız gibi görünen pek çok
zorluğun yetenek, inanç ve gayretle ortadan kalktığını göstermektedir. O da
sınırlı imkanlarla başarıyı yakalayarak insanlık tarihine adı geçen diğer
figürlerden biri olmuştur. Çalışmada, Güneştekin sanatının mimarlık ile
ilişkisi irdelenerek; eserlerin oluşma sürecindeki özgün ögeler
araştırılmıştır. Bu ögeler “katmanlar”
olarak adlandırarak sınıflandırılmıştır. Mimar gözüyle Ahmet Güneştekin
katmanları; gizemli mit, geometri, zanaatkar teknik, ışık ve konstrüksiyon
olarak belirlenmiştir. Bu beş katman dışında yapıt bittikten sonra onu yeniden
üretmeye devam eden ‘seyirci’ katmanı dikkatlere sunulmuştur. Güneştekin’ in
başlangıçtan günümüze kadar olan eserleri bu katmanlar yoluyla
değerlendirilmiştir. Güneştekin sanatının geçmiş zamandan geleceğe
olan yolculuğunda; kültürel, sosyal, sanatsal, zamansal, biçimsel değerlerin
mimar gözüyle ortaya konulması hedeflenmiştir. Mimari, insanla anlam kazandığı
gibi Güneştekin sanatı da seyirci ile yeniden tanımlanan bir entelasyondur. Her
katman bu entelasyonun kimliğinin bir parçasıdır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |