Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 159 - 168, 01.03.2011

Abstract

BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 159 - 168, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi öğretmeni adayları ile Türkçe öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerindeki algılama düzeyleri arasındaki farkı analiz etmektir. Çalışma, 2009–2010 öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği’nde öğrenim gören 66, Türkçe Öğretmenliği’nde öğrenim gören 123 öğrenci olmak üzere toplam 189 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Hepner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen; Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Sonuçlara göre, alt ölçeklerden kaçıngan yaklaşım ve planlı yaklaşım açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Problem çözme becerisini algılama yönünden toplam puan bakımından Türkçe öğretmeni adaylarının ortalamaları( =103,67),Beden Eğitimi öğretmeni adaylarının ortalamalarına( =89,08)göre düşük olarak tespit edilmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Sports Management
Authors

Süleyman Şahin This is me

Gökhan Bayraktar This is me

Hamdi Alper Güngörmüş This is me

Öner Gülbahçe This is me

Canan Bastık This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Şahin, S., Bayraktar, G., Güngörmüş, H. A., Gülbahçe, Ö., et al. (2011). BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Sport Sciences, 6(2), 159-168.
AMA Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. March 2011;6(2):159-168.
Chicago Şahin, Süleyman, Gökhan Bayraktar, Hamdi Alper Güngörmüş, Öner Gülbahçe, and Canan Bastık. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences 6, no. 2 (March 2011): 159-68.
EndNote Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C (March 1, 2011) BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Sport Sciences 6 2 159–168.
IEEE S. Şahin, G. Bayraktar, H. A. Güngörmüş, Ö. Gülbahçe, and C. Bastık, “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”, NWSA, vol. 6, no. 2, pp. 159–168, 2011.
ISNAD Şahin, Süleyman et al. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences 6/2 (March 2011), 159-168.
JAMA Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2011;6:159–168.
MLA Şahin, Süleyman et al. “BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI”. Sport Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 159-68.
Vancouver Şahin S, Bayraktar G, Güngörmüş HA, Gülbahçe Ö, Bastık C. BEDEN EĞİTİMİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGI DÜZEYLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2011;6(2):159-68.