The purpose of this study is for the academics to measure the effect of communication on commitment who work in physical education and sports faculties to their organizations. The universe is all of the academics who work in physical education faculties in 2013-2014 educational term. The sample is 336 academics. In this study embracing browsing model, reached the findings by the scale combining three parts that was reformed and used before. To measure organizational commitment, communication Eroglu's (2008) is taken as the scale. Effects of organizational commitment on organizational communication is examined with the canonical correlation analysis. Academics who have in good communication with their seniors and friends and who believe that they have a well-established disclosure process in their faculties have increasing affective and normative commitment, while their continuance commitment are to decrease
Bu çalışma,ülkemizde beden eğitimi ve spor yüksekokulları/fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin çalıştıkları örgüte duydukları bağlılıkları üzerinde iletişimin etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır.Çalışmanın evreni,2013-2014 eğitim ve öğretim yılında Türkiye’de spor eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında görev yapan tüm akademisyenlerdir.Örneklem ise,yedi coğrafi bölgeden rastgele seçilen,söz konusu eğitimi veren 22 üniversitedeki 336 akademisyendir.Tarama modelinin benimsendiği bu çalışmada daha önce geliştirilen ve kullanılan,üç bölümden oluşan ölçek aracılığı ile bulgulara ulaşılmıştır.İlk kısmı cinsiyet, yaş, unvan, bölüm ve kıdem süresi gibi demografik bilgilerden,ikinci kısmı 18 soruluk örgütsel bağlılık ile ilgili ifadelerden (duygusal,normatif ve devam olmak üzere üç boyutludur),üçüncü kısmı da 35 soruluk örgütsel iletişim (bilgilendirme,amirle iletişim, arkadaşlarla iletişim,ücretlendirme,terfi ve kariyer olmak üzere beş boyutludur)ile ilgili ifadelerden oluşmaktadır.Araştırmanın istatiksel analizleri SPSS programı kullanılarak yapılmıştır.Amiri ve arkadaşları ile iletişimi iyi olan ve görev yaptıkları fakültede/yüksekokulda bilgilendirme sürecinin iyi işletildiğine inanan akademisyenlerin duygusal ve normatif bağlılıkları yükselirken devam bağlılıkları düşmektedir.Sonuç olarak,örgütsel iletişimin örgütsel bağlılığa olumlu yönde etkisi vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sports Management |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |