BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 15, 11.04.2015

Öz

The purpose of this study is for the academics to measure the effect of communication on commitment who work in physical education and sports faculties to their organizations. The universe is all of the academics who work in physical education faculties in 2013-2014 educational term. The sample is 336 academics. In this study embracing browsing model, reached the findings by the scale combining three parts that was reformed and used before. To measure organizational commitment, communication Eroglu's (2008) is taken as the scale. Effects of organizational commitment on organizational communication is examined with the canonical correlation analysis. Academics who have in good communication with their seniors and friends and who believe that they have a well-established disclosure process in their faculties have increasing affective and normative commitment, while their continuance commitment are to decrease

Kaynakça

  • Adiloğulları, İ., (2011). Profesyonel Futbolcularda Duygusal
  • Zeka İle Örgütsel Bağlılık İlişkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Akpınar, A.T., (2007). Örgütsel Öğrenme İle Örgütsel Bağlılık
  • Arasındaki İlişki: Türkiye Otomotiv Lastik Üretimi Sektöründe Bir Araştırma. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Allen, N.J. and Meyer, J.P., (1990). The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment
  • To The Organization. Journal of Occupational Psychology; 63: 1- Başyiğit, A., (2006). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık
  • Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi. Bayram, L., (2005). Yönetimde Yeni Bir Paragidma: Örgütsel
  • Bağlılık. Sayıştay Dergisi; 59: 125-139. Bekrek, K.G.A., (2011). Study on the Relationship Between
  • Managerial Influence Tactics and Organizational Commitment with the Moderating Role of Androgynous Leadership. Doktora Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi. Belli, E.,(2010). Ege Bölgesindeki Gençlik ve Spor İl
  • Müdürlüklerinde Çalışan Personelin Örgütsel Bağlılıkları ve İş Tatmin Düzeylerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Muğla: Muğla Üniversitesi. Boyacı, M.F., (2010). Örgütsel Bağlılığın Artırılmasında Etkin

SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 15, 11.04.2015

Öz

Bu çalışma,ülkemizde beden eğitimi ve spor yüksekokulları/fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin çalıştıkları örgüte duydukları bağlılıkları üzerinde iletişimin etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır.Çalışmanın evreni,2013-2014 eğitim ve öğretim yılında Türkiye’de spor eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında görev yapan tüm akademisyenlerdir.Örneklem ise,yedi coğrafi bölgeden rastgele seçilen,söz konusu eğitimi veren 22 üniversitedeki 336 akademisyendir.Tarama modelinin benimsendiği bu çalışmada daha önce geliştirilen ve kullanılan,üç bölümden oluşan ölçek aracılığı ile bulgulara ulaşılmıştır.İlk kısmı cinsiyet, yaş, unvan, bölüm ve kıdem süresi gibi demografik bilgilerden,ikinci kısmı 18 soruluk örgütsel bağlılık ile ilgili ifadelerden (duygusal,normatif ve devam olmak üzere üç boyutludur),üçüncü kısmı da 35 soruluk örgütsel iletişim (bilgilendirme,amirle iletişim, arkadaşlarla iletişim,ücretlendirme,terfi ve kariyer olmak üzere beş boyutludur)ile ilgili ifadelerden oluşmaktadır.Araştırmanın istatiksel analizleri SPSS programı kullanılarak yapılmıştır.Amiri ve arkadaşları ile iletişimi iyi olan ve görev yaptıkları fakültede/yüksekokulda bilgilendirme sürecinin iyi işletildiğine inanan akademisyenlerin duygusal ve normatif bağlılıkları yükselirken devam bağlılıkları düşmektedir.Sonuç olarak,örgütsel iletişimin örgütsel bağlılığa olumlu yönde etkisi vardır.

Kaynakça

  • Adiloğulları, İ., (2011). Profesyonel Futbolcularda Duygusal
  • Zeka İle Örgütsel Bağlılık İlişkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Akpınar, A.T., (2007). Örgütsel Öğrenme İle Örgütsel Bağlılık
  • Arasındaki İlişki: Türkiye Otomotiv Lastik Üretimi Sektöründe Bir Araştırma. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Allen, N.J. and Meyer, J.P., (1990). The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment
  • To The Organization. Journal of Occupational Psychology; 63: 1- Başyiğit, A., (2006). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık
  • Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi. Bayram, L., (2005). Yönetimde Yeni Bir Paragidma: Örgütsel
  • Bağlılık. Sayıştay Dergisi; 59: 125-139. Bekrek, K.G.A., (2011). Study on the Relationship Between
  • Managerial Influence Tactics and Organizational Commitment with the Moderating Role of Androgynous Leadership. Doktora Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi. Belli, E.,(2010). Ege Bölgesindeki Gençlik ve Spor İl
  • Müdürlüklerinde Çalışan Personelin Örgütsel Bağlılıkları ve İş Tatmin Düzeylerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Muğla: Muğla Üniversitesi. Boyacı, M.F., (2010). Örgütsel Bağlılığın Artırılmasında Etkin
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Sevim Güllü

İbrahim Yenel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güllü, S., & Yenel, İ. (2015). SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ. Sport Sciences, 10(2), 1-15. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100
AMA Güllü S, Yenel İ. SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ. NWSA. Nisan 2015;10(2):1-15. doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100
Chicago Güllü, Sevim, ve İbrahim Yenel. “SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ”. Sport Sciences 10, sy. 2 (Nisan 2015): 1-15. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100.
EndNote Güllü S, Yenel İ (01 Nisan 2015) SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ. Sport Sciences 10 2 1–15.
IEEE S. Güllü ve İ. Yenel, “SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ”, NWSA, c. 10, sy. 2, ss. 1–15, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100.
ISNAD Güllü, Sevim - Yenel, İbrahim. “SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ”. Sport Sciences 10/2 (Nisan 2015), 1-15. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100.
JAMA Güllü S, Yenel İ. SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ. NWSA. 2015;10:1–15.
MLA Güllü, Sevim ve İbrahim Yenel. “SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ”. Sport Sciences, c. 10, sy. 2, 2015, ss. 1-15, doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.2B0100.
Vancouver Güllü S, Yenel İ. SPOR EĞİTİMİ VEREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA İLETİŞİMİN ETKİSİ. NWSA. 2015;10(2):1-15.