İslâm ilim ve kültür hayatının en özgün kurumlarından olan medresenin
tekemmül etmiş bir yapı olarak ortaya çıkması onuncu yüzyıl civarıdır. Bu tarihlerden sonra Bağdat, Şam, Kahire, Mekke, Medine, İstanbul, Buhara, Semerkant
başta olmak üzere çok geniş bir coğrafyada değişik türleri ortaya çıkmıştır. Medresenin ortaya çıkmasının asıl sebebi, ehl-i sünnet itikadını sağlıklı bir şekilde korumak, İslâmî ilimlerin öğrenilmesi sağlamak, dini bâtıl inançlara karşı savunmak
ve toplumsal meselelere bu zaviyeden çözümler üretmektir.
Michael Chamberlain,
Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350, çev. Büşra Kaya,
İstanbul, Klasik Yayınları, 2014, 248 s., ISBN 978-605-5245-25-2
Gündüz, M. (2018). Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350. Osmanlı Araştırmaları, 51(51), 490-495. https://doi.org/10.18589/oa.591846
AMA
Gündüz M. Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350. OA. Nisan 2018;51(51):490-495. doi:10.18589/oa.591846
Chicago
Gündüz, Mustafa. “Ortaçağ’da Bilgi Ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350”. Osmanlı Araştırmaları 51, sy. 51 (Nisan 2018): 490-95. https://doi.org/10.18589/oa.591846.
EndNote
Gündüz M (01 Nisan 2018) Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350. Osmanlı Araştırmaları 51 51 490–495.
IEEE
M. Gündüz, “Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350”, OA, c. 51, sy. 51, ss. 490–495, 2018, doi: 10.18589/oa.591846.
ISNAD
Gündüz, Mustafa. “Ortaçağ’da Bilgi Ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350”. Osmanlı Araştırmaları 51/51 (Nisan 2018), 490-495. https://doi.org/10.18589/oa.591846.
JAMA
Gündüz M. Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350. OA. 2018;51:490–495.
MLA
Gündüz, Mustafa. “Ortaçağ’da Bilgi Ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350”. Osmanlı Araştırmaları, c. 51, sy. 51, 2018, ss. 490-5, doi:10.18589/oa.591846.
Vancouver
Gündüz M. Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik, Şam, 1190-1350. OA. 2018;51(51):490-5.