Günümüzün dijital çağında, internetin ve sosyal medyanın yaygın kullanımı, bireylerin iletişim, bilgi edinme ve sosyal etkileşim yollarını kökten değiştirmiştir. Ancak, bu dönüşümle birlikte yeni tehditler de ortaya çıkmıştır. Siber zorbalık ve istismar, özellikle gençler arasında ciddi psikolojik ve sosyal sorunlara yol açan önemli problemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu makale, siber zorbalık ve istismarın bireyler üzerindeki etkilerini, yanlış yönlendirmelerin ve yanıltıcı bilgilerin bu süreçlerdeki rolünü incelemektedir.
Siber zorbalık, bir kişinin dijital platformlarda sürekli olarak tacize veya zorbalığa maruz kalması olarak tanımlanabilir. Bu tür davranışlar, mağdurların kendilerine olan güvenlerini zedeleyebilir, depresyon, anksiyete ve hatta intihar gibi ciddi sonuçlara yol açabilir. Ayrıca, siber istismar, özellikle çocuklar ve gençler arasında giderek artan bir tehdittir ve mağdurların yaşam boyu sürebilecek travmalar yaşamasına neden olabilir.
Yanlış yönlendirme ve yanıltıcı bilgiler, siber zorbalık ve istismarın yayılmasını kolaylaştıran unsurlar arasındadır. Yanıltıcı içerikler, mağdurları hedef gösterme, yanlış bilgi yayma ve toplum içinde itibarlarını zedeleme amacıyla kullanılmaktadır. Bu durum, mağdurların sosyal ilişkilerini ve psikolojik sağlıklarını olumsuz yönde etkileyerek daha geniş çapta toplumsal sorunlara yol açmaktadır.
Bu makale, siber zorbalık ve istismarın bireyler üzerindeki etkilerini akademik literatür ve vaka analizleri üzerinden değerlendirerek, bu tür sorunların önlenmesi ve mağdurların korunması için öneriler sunmaktadır. Dijital dünyada güvenli bir ortam sağlamak için alınması gereken önlemler ve farkındalık yaratma stratejileri, makalenin ana odak noktalarından biridir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cybersecurity and Privacy (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | June 14, 2024 |
Acceptance Date | June 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License