Üslup ve Repertuvar dersi kapsadığı alan, konu ve hedef itibarıyla Türk müziği eğitimimde kullanılan derslerin içinde, birçok dersin (içerik) bir arada bulunduğu önkoşullu bir derstir. Bu ders öğrencilerin Repertuvar gelişimine katı sağlamak ve dağarcıklarını geliştirmek amacıyla Türk Müziği Repertuvarından farklı formlardan seçilen eserlerin, belli kural ve kaidelere uyularak öğretilmesini sağlayan, derslerin başında gelmektedir. Eğitmenler bu dersin uygulaması sürecinde farklı yöntemler kullanmaktadırlar. Bu yöntemlerden biriside öğretilecek eser ile ilgili bir kimlik oluşturup, bu kimlik doğrultusunda eserin öğretilmesini sağlayan “Eser Kimliği” yöntemidir. Bu çalışma; Üslup ve Repertuvar dersi eğitiminde kullanılan “Eser Kimliği” yönteminin önemini vurgulamak, dersin tanıtımını yapmak ve diğer derslere model oluşturmak amacıyla hazırlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | August 30, 2014 |
Acceptance Date | October 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 10 |
APA | Aktaş, Y. (2014). DEVLET KONSERVATUVARLARI TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMLERİNDE VERİLEN ÜSLUP VE REPERTUVAR DERSİNİN UYGULANMASINDA ESER KİMLİĞİ YÖNTEMİNİN KULLANIMI VE ÖNEMİ . Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , 4 (10) , 50-57 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/odusobiad/issue/27564/458007 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD