BibTex RIS Kaynak Göster

THE TEACHER CANDIDATES’ PERCEPTIONS AND EXPECTATIONS FOR RELIGIOUS CULTURE AND MORAL COURSE IN FACULTY OF EDUCATION: A Case In Turkey

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 18, 01.06.2010

Öz

Education has become more important than ever structuring scientific and secular perspectives for individuals in Turkey’s developmental process. In secular education, Religious Culture and Moral Course in schooling is expected to be taught by university graduate teachers equipt with its formation. Thus, this study focused on teacher candidates’ perceptions and expectations with the course. Participants were 11 volunteering students attending the 4 th grade of elementary school department in education faculty. Focus group gathered in two sessions being asked 7 questions to discuss. Data were gathered by content analyzing technique. Findings indicated that participants were still lacking the knowledge of formation related with the course, and will be teaching it by their own way

EĞİTİM FAKÜLTESİNDEKİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI VE BEKLENTLERİ: Türkiye Örneği

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 18, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98BH67JN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neşe Aslan Bu kişi benim

Kadir Aslan Bu kişi benim

Belgin Arslan Cansever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, N., Aslan, K., & Arslan Cansever, B. (2010). EĞİTİM FAKÜLTESİNDEKİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI VE BEKLENTLERİ: Türkiye Örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 7-18.

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD