Bu
araştırma, öğretmenlerin okul müdürlerinin yönetsel özelliklerine ilişkin
algıları ile okul müdürlerinin sergilediği kültüre bağlı yönetsel özellikleri ve
sergilemeleri beklenen evrensel liderlik değerlerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Araştırma nicel araştırma deseninde ve tarama modelinde yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklem grubunu, tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 960
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen
yönetsel özellikler ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenler, okul müdürlerinin
yönetsel özelliklerini, babacan-anlayışlı (f=199, %20.7), yeterli-yardımsever (f=153, %15.8),
demokratik-katılımcı (f=148, %15.9), otoriter-kuralcı (f=133, %13.7), donanımlı-lider
yönetici (f=133, %13.7), yetersiz-mevzuatçı (f=78, %8.1), etkisiz-günü
kurtarıcı (f=71, %7.4) ve karizmatik-buyurgan (f=45, %4.7) şeklinde
değerlendirmektedir. Öğretmenlerin okul müdürlerinde gözlemlediği
kültüre bağlı yönetsel özellikler, resmî, hoşgörülü, tedbirli, samimi, duyarlı, sonuç
odaklı, ilkeli, hırslı, düzenli, baskın, yenilikçi ve mantıklı şeklindedir.
Öğretmenlerin okul müdürlerinde görmek istediği evrensel liderlik değerleri ise
adalet, donanım, etkili iletişim, motive edicilik, ileri görüşlülük (vizyon),
zekâ, dürüstlük, güvenilirlik, ekip kuruculuk, tutarlılık, dinamizm ve
kararlılık şeklindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD