Müzik, ortaya çıkışından bu yana farklı kültürlerden beslenerek, insan
yaşamında bir şekilde varolmaya devam eden kavramlardan biridir. Bu kültürlerin
birbirini etkilemesi ile ortaya çıkan anlayış ve algılayış farklılıkları, müzik
kavramına yüklenmeye çalışılan anlamı daha da zenginleştirmektedir. Bu
zenginliğin yanı sıra müziğin kendine has bir dilinin olması da müzik kavramına
ilişkin genel bir tanım yapabilmeği ancak bir noktaya kadar mümkün kılmaktadır.
Bu durumdan dolayı ana ögesi sadece ses olan bu sanat dalına, bir anlam yükleme
çabası, bireysel boyuttaki düşünme ve hayal etme güçlerinin etkisiyle tanım
noktasında farklı yollara başvurmayı beraberinde getirmektedir. Bireylerin bir
kavrama ilişkin algılarını belirlemenin bir yolu da metaforlardır. Bu
araştırmada Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören
öğrencilerin müzik kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplamda 99 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim
deseni kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda
müzik kavramına ilişkin 70 farklı metafor elde edilmiştir. Bu metaforlar 3 ana
kategoride toplanmıştır. Bunlar, bir uğraş olma açısından müzik, hayatımızdaki
yeri açısından müzik ve insan yaşamına katkısı açısından müzik şeklindedir. Bu
ana kategoriler de kendi içinde 12 alt kategori altında toplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2019 |
Submission Date | September 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 3 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD