Temel Tasarım Eğitimi tasarım sürecinde gereken ilke ve öğeleri uygulama esasına dayanarak aktarmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler eğitimleri boyunca kendilerini geliştirirken farklı malzemeler ve dokularla çalışarak yapabilme becerisi kazanmakta, kendilerini sorgulamakta, eleştiri yapabilme yetisi kazanmaktadır. Yaratıcılığı geliştirmesine olanak sağlayan bu temel ders mimarlık, güzel sanatlar, eğitim fakültelerinde ve hatta ilköğretim düzeyinde eğitim verilen kurumların ders programlarında yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2000-2019, yani son 20 yılda Türkiye’de Temel Tasarım Eğitimi konusunda yapılan akademik çalışmaları incelemek ve analiz etmektir. Makale kapsamında 22’si tez çalışması 24’ü makale olmak üzere toplam 46 yayına ulaşılmıştır. Bu araştırma, içerik analizi yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, çalışma materyali olarak belirlenen tez ve makalelerde veri toplama aracı olarak doküman analizi, veri analiz yöntemi olarak ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular frekans ve yüzdelerle tablolaştırılarak ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre bu konuda araştırma yapacak kişilere durum tespiti sağlamak ve önerilerde bulunmak amaçlanmıştır.
Temel Tasarım Eğitimi Temel Tasarım Dersi Temel Tasarım Uygulamaları Temel Tasarım Atölyesi Temel Tasarımda Proje
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD