Hızla
ve sürekli değişen dünyada, ülkeler de yeni gelişmelere ve teknolojilere uyum
sağlamak zorundadır. Bu uyum süreci, ülkelerin de kendilerini bir marka ya da
herhangi bir ürün gibi konumlandırmalarına neden olmaktadır. Bu amaçla ülkeler,
uluslararası arenada kendilerini tanıtmak, belirli bir yer edinmek ve bu yeri
korumak adına çeşitli tanıtım, pazarlama, halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi
gibi faaliyetler yürütmektedir. Bu faaliyetlerin yürütülmesinde çeşitli medya
kanalları kullanılmaktadır. Bu anlamda sosyal medya günümüzün en hızlı, güncel,
ucuz ve etkili bir aracı olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın temel amacını
Kırgızistan’ın 1991 yılından bugüne kadar ülke imajı çalışmalarını tanımlamak
ve sosyal medyadaki bu ülke imajını etkileyen yansımalarının tespit edilmesi
oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda günümüzün en popüler sosyal ağı Facebook
ele alınarak Kırgızistan ile ilgili 2017 yılına ait tüm yansımalar
değerlendirilmiştir. Çalışmanın yöntemi Simon Anholt’un ülke imajını ölçme
modeline dayandırılmıştır. Kırgızistan’ın ülke imajı çalışmalarının doğa ve
özgün kültürünü tanıtma üstünden turizm ile bağlantılı olarak
gerçekleştirildiği görülmüştür. Bunun yanı sıra Facebook’taki Kırgızistan ile
ilgili paylaşımların ağırlıklı olarak siyaset konusunda olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2020 |
Submission Date | November 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD