Bu çalışma Ordu Üniversitesi sosyoloji bölümü ve Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksek Okulu’nda (BESYO) öğrenim gören 276 öğrenci ile gerçekleştirilen anket sonuçlarına dayanmaktadır. Anket Google Form üzerinden online olarak uygulanmıştır. Anket formu yapılandırılmış ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Çalışma öğrencilerin salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin düşünce ve tutumlarına yöneliktir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 61’i kadın, yüzde 38,4’ü erkektir. Öğrencilerin yüzde 57,2’si BESYO’da, yüzde 42,8’i sosyoloji bölümünde okumaktadır. Öğrencilerin yüzde 92’si yüz yüze eğitimi tercih etmektedir. Öğrencilerin canlı ders takip sıklığına ilişkin oranları ‘hiç ders kaçırmadığını” belirtenler için yüzde 14,9, ‘arasıra dersleri kaçırdığını’ belirtenler için yüzde 43,8’dir. Ders tekrarı izleme oranı ise yüzde 39,5’dir. Ders takibi büyük oranla cep telefonu ile gerçekleştirilmektedir (yüzde 59,8). Açık uçlu sorulan tercih nedenlerine verilen cevaplarda verimlilik, anlaşılırlık ve odaklanma ön plana çıkmaktadır. Yine açık uçlu sorulan uzaktan eğitimin avantaj ve dezavantajlarına dair verilen cevaplarda avantaj olarak ev rahatlığı, kayıt/tekrar izleme olanağı ve derslerin salgın döneminde devam edebilmesi, dezavantaj olarak internet sorunları, verimsizlik ve dikkat/odaklanma ön plana çıkmaktadır. Öğrencilerin salgın kurallarına büyük oranda uyduğu görülürken, salgının duygusal durumuna olumsuz etki yaptığını söyleyenlerin oranı yüzde 82,6’dır.
This paper investigated students’ views and attitudes towards distance learning during the COVID-19 pandemic. The sample consisted of 276 students (168 women and 108 men) from the sociology department (n=118) and physical education and sports vocational school (PESVS) (n=158) of Ordu University. Data were collected using an online survey consisting of structured and open-ended questions. The majority of the participants (92%) preferred face-to-face learning. Forty-one participants (14.9%) “never missed classes” while 43.8% of the participants “sometimes missed classes.” Less than half the participants (39.5%) watched the classes again. More than half the participants (59.8%) attended classes on their smartphones. When asked the reason for their preference, participants emphasized efficiency, clarity, and focus. For participants, the advantages of distance learning were that they attended classes from the comforts of their homes, watched classes over and over again, and continued education during the pandemic. As for disadvantages, they talked about Internet issues, inefficiency, and concentration problems. Most participants obeyed the pandemic restrictions. The majority of the participants (82.6%) stated that the pandemic adversely affected their mood.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD