Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğretim üyelerinin dijital okuryazarlık hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Akademisyenlerin dijital okuryazarlık kavramına ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yürütülen çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümünde yer alan 12 öğretim üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma da veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Veri toplama aracının uygulanmasından sonra elde edilen veriler içerik analizden yararlanılarak analiz edilmiştir. Akademisyenlerden alınan görüşler doğrultusunda elde edilen temalar, öğretim durumları, materyal seçimi, kişisel gelişim, kaynak tercihi ve duyuşsal değerler şeklindedir. Oluşan temalarda öğrenme ve öğretme etkinliklerinde seçilen yöntem ve tekniklerin etkili olduğu görülmektedir. Akademisyenlerin dijital okuryazarlık alt bileşenleri incelendiğinde, ağırlıklı olarak bilişsel dijital okuryazarlık boyutunda yer aldıkları görülmektedir. Bunun yanı sıra akademisyenlerin genellikle dijital okuryazarlığın tüm boyutlarına değil daha çok bilişsel ve sosyo duyuşsal dijital okuryazarlık boyutlarına sahip oldukları tespit edilmiştir.
This study aims to determine the views of academic members of faculty education about digital literacy. In the study, which was carried out to determine the perceptions of academicians about the concept of digital literacy, phenomenology design, which is one of the qualitative research methods, was used. For this purpose, the study was carried out with 12 faculty members working in the department of mathematics and science education in the education faculty of a state university. The study used a semi-structured interview form prepared by the researchers as a data collection tool. The data obtained after the application of the data collection tool were analyzed using content analysis. The themes obtained in line with the opinions received from the academicians are teaching situations, material selection, personal development, resource preference, and affective values. The methods and techniques selected in the learning and teaching activities are effective in the themes. When the digital literacy sub-components of the academicians are examined, it is seen that they mainly take part in the cognitive digital literacy dimension. In addition, it has been determined that academicians generally have cognitive and socio-affective digital literacy dimensions rather than all dimensions of digital literacy.
Keywords: Digital Literacy, Academician, Faculty of Education, Technology
Digital Literacy Academician Faculty of Education Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD