Bu çalışmada 2018 yılında güncellenen İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programının Matematik Alan Bilgisi Yeterliliği ve Matematik Eğitimi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2018 yılında yenilenen ve 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren uygulanan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Programda alan derslerinin hem sayısı, hem de süresi kısaltılmış ve temel matematik konularının öğretilmesi için ders saatlerinin yetersiz olduğu saptanmıştır. Örneğin, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında normalde iki dönem ve haftalık en az üç saat olması gereken Soyut Matematik dersi 2018 yılından önce tek dönem ve haftalık üç saat iken bu yeni programda tek dönem ve haftalık iki saate düşürülmüştür. Matematikte çok gerekli olan İspat yöntemleri de Soyut Matematik dersinde anlatılmaktadır. Ayrıca Soyut Matematik dersinin öğrencilerin soyut düşünmesinde çok önemli rolü vardır. Bu yeni programda bu dersin haftalık ders sayısının ikiye düşürülmesiyle bu durum sekteye uğratılmıştır. Ayrıca bu programda Ortaokul Matematik Öğretmenleri için çok gerekli olan Geometri, Elementer Sayı Kuramı ve Diferansiyel Denklemler gibi alan dersleri ve ilgili konulara yer verilmediği görülmektedir. Sonuç olarak dört yıllık uygulama sonucunda programın alan bilgisi ve alan eğitimi yönünden öğretmen yetiştirme açısından programın yeterliliğinin tartışılabileceği kanısına varılmıştır.
İlköğretim Matematik Eğitimi Öğretmen Yetiştirme İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı
In this work, it is aimed to evaluate the Primary Education Mathematics Teaching Undergraduate Program, which was renewed in 2018, in terms of Mathematics Content Knowledge Sufficiency and Mathematics Education. For this purpose, the Primary Education Mathematics Teaching Undergraduate Program, which was renewed in 2018 and put into practice since the 2018-2019 Academic Year, was examined by document analysis method. In the program, both the number and duration of the field courses were shortened and it was determined that the course hours were insufficient for teaching basic mathematics subjects. For example, the Abstract Mathematics course, which should normally be two semesters and at least three hours per week in the Primary School Mathematics Teaching Program, was reduced to a single semester and two hours per week in this new program, while it was a single semester and three hours per week before 2018. Proof methods, which are very necessary in mathematics, are also explained in the Abstract Mathematics course. In addition, the Abstract Mathematics course has a very important role in students' abstract thinking. In this new program, this situation was interrupted by reducing the number of weekly lessons of this course to two. In addition, it is seen that field courses and related subjects such as Geometry, Elementary Number Theory and Differential Equations, which are very necessary for Secondary School Mathematics Teachers, are not included in this program. As a result, after four years of practice, it was concluded that the adequacy of the program in terms of teacher training in terms of content knowledge and field education can be discussed.
Elementary Mathematics Education Teacher Training Elementary Mathematics Education Undergraduate Program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İNCELEME MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD