Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Erasmus öğrenci değişim programına katılan mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin ses eğitimi ve koro derslerine yönelik görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 586 - 597, 19.06.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1345052

Öz

Bu araştırmanın amacı, Erasmus öğrenci değişim programına katılan mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin Erasmus deneyimleri doğrultusunda ses eğitimi ve koro derslerine yönelik görüşlerini her iki ders kapsamında karşılaştırarak incelemektir. Uluslararası eğitim faaliyetlerinin artmasında gelişen teknoloji, küresel etkileşim ve seyahat kolaylığının etkileri görülmektedir. Küresel etkileşimin popülerleşmesinde birçok kuruluş kadar Avrupa Birliği gibi uluslararası kuruluşlar da önemli bir rol üstlenmektedir. Avrupa Birliği tarafından eğitim, iş deneyimi ve sportif faaliyet gibi alanlarda, bireylerin kendilerini geliştirmeleri için hazırlanmış Erasmus programına, yükseköğrenim gören öğrencilerin katılımı artarak devam etmektedir. Avrupa Birliği tarafından hazırlanan öğrenci hareketlilik programlarına etkin katılım yükseköğretim kurumlarında eğitimde kalitenin artmasının önemli faktörlerindendir. Bu bağlamda her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yükseköğrenim gören öğrencilerin yurt dışında eğitim görmeleri; kültür paylaşımı, kariyer fırsatları ve yabancı dil gelişimi gibi deneyimleri kazanmalarına olanak sağlamaktadır. Avrupa'da çeşitli üniversiteler, konservatuvarlar ve müzik okulları ses eğitimi programları sunmaktadır. Erasmus öğrenci değişim programı kapsamında ses eğitimi ve koro eğitimi derslerinde; diğer müzik türlerinde vokal becerilerin geliştirilmesine yönelik teknikler, repertuvar çalışmaları, sahne performansı ve müzik teorisi gibi konu içerikleri uygulanmaktadır.
Bu araştırma, betimsel bir çalışma olup veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu, kapsam geçerliği almak için doktora düzeyinde eğitimi olan 5 alan uzmanın değerlendirmelerinden sonra 9 soruluk son şeklini almıştır. Çalışma grubunu, 2015- 2023 yılları arasında katılan mesleki müzik eğitimi alan 17 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Erasmus öğrenci değişim programında en fazla tercih ettikleri ülkeler Polonya, İtalya, Almanya, Kazakistan, İspanya, Romanya ve Çek Cumhuriyeti olarak saptanmıştır.
Araştırmada, kendi kurumu ile Erasmus kapsamında bulunduğu kurum arasında ses eğitimi ve koro derslerinde egzersizler yönünden büyük farklılıkların bulunmadığı, öğrencilerin yerel dillerdeki eserlerde zorlandığı, ortak dillerde söylenen şarkılarda büyük başarı gösterdikleri, geniş ortam ve dersliklerde daha konforlu bir ders yapıldığı, genel olarak sınıf arkadaşları ile kolay uyum sağlandığı, disiplinli işlenen derslerde çok verim alındığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Baykara, S. T. & Kuzulu, E. (2021). Erasmus Öğrenim Hareketliliği Öğrencilerinin Kültürel Zekâ Seviyeleri Ve Program Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9 (26) , 110-126. Doi: 10.33692/avrasyad.895457
  • Carlson, Jerry S., ve Widaman, Keith F. (1988). The effects of study abroad during college on attitudes toward other cultures. International Journal of Intercultural Relations, 12(1), 1-17.
  • Cushner, K. and Mahon, J. (2002). Overseas student teaching: Affecting personal, professional, and global competencies in an age of globilization. Journal of Studies in International Education, 6(1), 44- 58.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 96 105.
  • Eurydice. (2009). Higher education in Europe 2009: Developments in the Bologno process. Brussels: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency.
  • Gençer, G. (2009). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları; Erasmus programı ve Türkiye yükseköğretiminde programın uygulanması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Keogh, J., & Roberts E. R. (2009). Exchange programmes and student mobility: Meeting students expectations or an expensive holiday? Nurse Education Today, 29, 108-116.
  • Kitsantas, Anastasia (2004). Studying abroad: The role of college student's goals on the development of cross-cultural skills and global understanding. College Student Journal, 38(3), 441-452.
  • Opper, S., Teichler, J. and Carlson, J. (1990). Impacts of study abroad programmes on students and graduates. London: Jessica Kingston Publishers.
  • Önder, K. R. ve Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının 2007 yılı yararlanıcısı Türk öğrencileri üzerindeki etkisi. Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-117.
  • Özkan, A. & Mutdoğan, S. (2018). Erasmus Programı’nın Tasarım Öğrencilerinin Yaşam Ve Eğitimlerine Katkısı. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (2) , 153-165 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojdac/issue/36245/408257
  • Papatsiba, V. (2005). Student mobility in Europe: An academic, cultural and mental journey? Some conceptual reflections and empirical findings. International Perspectives on Higher Education Research, 3, 29-65.
  • Pehlivaner, A. (2006). Perceptions of Erasmus students about European identity. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal.
  • Raikou, N., & Karalis, T. (2010). Non-Formal and informal education processes of European lifelong learning programmes for higher education: The case of the Erasmus programme in a Greek Peripheral University. The International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 5(1). http://www.SocialSciences-Journal.com, Erişim tarihi: 16.08.2023
  • Rençber, A. (2005). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları: genel eğitim programı çerçevesinde yükseköğretim alanında AB programı (Erasmus). Ankara: Maliye Bakanlığı, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü. Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Rodriguez, G. C., & Bustillo, M.R., Mariel, P. (2011). The determinants of international student mobility flows: an empirical study on the Erasmus programme. Higher Education, 62(4), 413-430.
  • Sancak, A. (2009). Kültürlerarası diyalog açısından öğrenci değişim programları. Erasmus örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Sigalas, E. (2010). The role of personal benefits in public support for the EU: Learning from the Erasmus students. West Europan Politics, 33(6), 1341-1361.
  • Stronkhorst, R. (2005). Learning outcomes of international mobility at two Dutch institutions of Higher Education. Journal of Studies in International Education, 9, 292-317.
  • Süngü, H. ve Bayrakçı, M. (2010). Bolonya süreci sonrası yükseköğretimde akreditasyon çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 895-912.
  • Şahin, B., B. (2008). Students’ and coordinators’ views on the effectiveness of the Erasmus student exchange program at Middle East Technical University (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Teichler, U. and Maiworm, F. (1997). The Erasmus experience: major findings of the Erasmus evaluation research project. Luxembourg, Office for Official Publications of the European Communities.
  • Teichler, U., & Janson, K. (2007). The professional values of temporary study in another European country: Employment and work of former Erasmus students. Journal of Studies in International Education, 11(3), 486-495.
  • Topoğlu O. (2015). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Adü Örneği.The Journal Of Academic Social Science Studies. 35, 371-383. Doi http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2861
  • Umuzdaş, M., S. (2017). Eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Okullarında Verilen Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 (8), 101-110.
  • Wortman, Thomas I. (2003, February). Psychological effects of studying abroad: Openness to diversity. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences Vol 63 (7-A): 2479.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. ve Ergene, T. (2007). Yurtdışına giden Hacettepe üniversitesi Erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin.

Opinions of Vocational Music Education Students Participating in Erasmus Student Exchange Program on Voice Education and Choir

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 586 - 597, 19.06.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1345052

Öz

The aim of this study is to examine the opinions of the students who receive vocational music education participating in the Erasmus student exchange program about voice education and choir lessons in line with their Erasmus experiences by comparing them within the scope of both courses. The effects of developing technology, global interaction and ease of travel are seen in the increase of international education activities. International organizations such as the European Union play an important role in the popularization of global interaction as well as many organizations. The participation of higher education students in the Erasmus program, which has been prepared by the European Union for individuals to improve themselves in areas such as education, work experience and sports activities, continues to increase. Effective participation in student mobility programs prepared by the European Union is one of the important factors in increasing the quality of education in higher education institutions. In this context, as in all areas, students who receive higher education in the field of education should study abroad; It allows them to gain experiences such as culture sharing, career opportunities and foreign language development. Various universities, conservatories and music schools in Europe offer voice training programs. Within the scope of Erasmus student exchange program, voice training and choir training courses; Techniques for the development of vocal skills in other types of music, repertoire studies, stage performance and music theory are applied.
This research is a descriptive study and the data were collected from qualitative research methods by interview technique. The semi-structured interview form took its final form of 9 questions after the evaluations of 5 field experts with doctoral level training to obtain scope validity. The study group consisted of 17 students who received vocational music education between 2015 and 2023. The most preferred countries of students in the Erasmus student exchange program are Poland, Italy, Germany, Kazakhstan, Spain, Romania and the Czech Republic.
In the research, it was concluded that there were no major differences between the institution within the scope of Erasmus and the institution in terms of exercises in voice training and choir lessons, that students had difficulty in works in local languages, that they showed great success in songs sung in common languages, that a more comfortable lesson was held in large environments and classrooms, that easy harmony was achieved with classmates in general, and that a lot of efficiency was obtained in disciplined lessons.

Kaynakça

  • Baykara, S. T. & Kuzulu, E. (2021). Erasmus Öğrenim Hareketliliği Öğrencilerinin Kültürel Zekâ Seviyeleri Ve Program Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9 (26) , 110-126. Doi: 10.33692/avrasyad.895457
  • Carlson, Jerry S., ve Widaman, Keith F. (1988). The effects of study abroad during college on attitudes toward other cultures. International Journal of Intercultural Relations, 12(1), 1-17.
  • Cushner, K. and Mahon, J. (2002). Overseas student teaching: Affecting personal, professional, and global competencies in an age of globilization. Journal of Studies in International Education, 6(1), 44- 58.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 96 105.
  • Eurydice. (2009). Higher education in Europe 2009: Developments in the Bologno process. Brussels: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency.
  • Gençer, G. (2009). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları; Erasmus programı ve Türkiye yükseköğretiminde programın uygulanması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Keogh, J., & Roberts E. R. (2009). Exchange programmes and student mobility: Meeting students expectations or an expensive holiday? Nurse Education Today, 29, 108-116.
  • Kitsantas, Anastasia (2004). Studying abroad: The role of college student's goals on the development of cross-cultural skills and global understanding. College Student Journal, 38(3), 441-452.
  • Opper, S., Teichler, J. and Carlson, J. (1990). Impacts of study abroad programmes on students and graduates. London: Jessica Kingston Publishers.
  • Önder, K. R. ve Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının 2007 yılı yararlanıcısı Türk öğrencileri üzerindeki etkisi. Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-117.
  • Özkan, A. & Mutdoğan, S. (2018). Erasmus Programı’nın Tasarım Öğrencilerinin Yaşam Ve Eğitimlerine Katkısı. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (2) , 153-165 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojdac/issue/36245/408257
  • Papatsiba, V. (2005). Student mobility in Europe: An academic, cultural and mental journey? Some conceptual reflections and empirical findings. International Perspectives on Higher Education Research, 3, 29-65.
  • Pehlivaner, A. (2006). Perceptions of Erasmus students about European identity. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal.
  • Raikou, N., & Karalis, T. (2010). Non-Formal and informal education processes of European lifelong learning programmes for higher education: The case of the Erasmus programme in a Greek Peripheral University. The International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 5(1). http://www.SocialSciences-Journal.com, Erişim tarihi: 16.08.2023
  • Rençber, A. (2005). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları: genel eğitim programı çerçevesinde yükseköğretim alanında AB programı (Erasmus). Ankara: Maliye Bakanlığı, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü. Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Rodriguez, G. C., & Bustillo, M.R., Mariel, P. (2011). The determinants of international student mobility flows: an empirical study on the Erasmus programme. Higher Education, 62(4), 413-430.
  • Sancak, A. (2009). Kültürlerarası diyalog açısından öğrenci değişim programları. Erasmus örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Sigalas, E. (2010). The role of personal benefits in public support for the EU: Learning from the Erasmus students. West Europan Politics, 33(6), 1341-1361.
  • Stronkhorst, R. (2005). Learning outcomes of international mobility at two Dutch institutions of Higher Education. Journal of Studies in International Education, 9, 292-317.
  • Süngü, H. ve Bayrakçı, M. (2010). Bolonya süreci sonrası yükseköğretimde akreditasyon çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 895-912.
  • Şahin, B., B. (2008). Students’ and coordinators’ views on the effectiveness of the Erasmus student exchange program at Middle East Technical University (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Teichler, U. and Maiworm, F. (1997). The Erasmus experience: major findings of the Erasmus evaluation research project. Luxembourg, Office for Official Publications of the European Communities.
  • Teichler, U., & Janson, K. (2007). The professional values of temporary study in another European country: Employment and work of former Erasmus students. Journal of Studies in International Education, 11(3), 486-495.
  • Topoğlu O. (2015). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Adü Örneği.The Journal Of Academic Social Science Studies. 35, 371-383. Doi http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2861
  • Umuzdaş, M., S. (2017). Eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği 4. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Okullarında Verilen Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 (8), 101-110.
  • Wortman, Thomas I. (2003, February). Psychological effects of studying abroad: Openness to diversity. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences Vol 63 (7-A): 2479.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. ve Ergene, T. (2007). Yurtdışına giden Hacettepe üniversitesi Erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Sevda Gürel 0000-0003-0496-7852

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürel, S. (2024). Erasmus öğrenci değişim programına katılan mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin ses eğitimi ve koro derslerine yönelik görüşleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 586-597. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1345052

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD