Bu araştırmada MindUP öğretim programının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin zihinsel zindeliği geliştirmelerine yardımcı olabileceği düşünülen davranışları üzerinde oluşturduğu değişikliklerin öğretmen gözünden incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretim programının öğrenci davranışları üzerinde oluşturduğu değişiklikleri incelemek amacıyla bu araştırmanın nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması modelinde desenlenmesi uygun görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Samsun ili merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. “MindUP Öğretim Programı” kitabındaki toplam 15 dersin sınıf geliştirme modeli olarak kullanılması amacıyla program bir sınıf kapsamındaki bütün öğrencilere uygulanmıştır. Bu doğrultuda yaşları 8 ila 9 arasında değişen toplam 26 kişilik bir öğrenci grubu ile çalışma tamamlanmıştır. Durum çalışması modelinin kullanıldığı bu çalışmada veriler, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ilkokulda görev yapmakta olan sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanma süreci toplam 8 hafta sürmüştür. Elde edilen sözel verileri çözümlemek ve değerlendirmek için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler, analiz sonucunda tema ve alt temalara ayrılarak kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda uygulanan MindUP öğretim programının çocukların dikkat, odaklanma, başka bireylerle olan iletişim, yardımseverlik, öz düzenleme davranışları üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Ayrıca yaratıcılık, keşif yapma (merak), işbirliği, empati ve sosyalleşme gibi çocukların çok yönlü farkındalıklarına da katkı sağladığı araştırmanın sonuçları arasındadır. MindUP öğretim programının çocukların farkındalıklarına katkı sağlaması açısından uygulanabilir olduğu fakat aynı programın 4. ve 5. Sınıf öğrencilerine uygulandığında daha çok verim alınacağı öğretmen tarafından bildirilen görüşler arasındadır.
Çalışma, Ordu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’nca, 27.12.2021 tarihinde yapılan ve 14. oturumda alınan 2021-249 nolu kararın onayı ile yürütülmüştür.
In this study, it is aimed to examine the changes that the MindUP curriculum creates on the behaviors of 3rd grade primary school students, which are thought to help them improve mental fitness, from the teacher's perspective. In order to examine the changes created by the curriculum on student behavior, it was deemed appropriate to design this research in the case study model, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 3rd grade students studying at a public school in the central district of Samsun province in the spring semester of the 2021-2022 academic year. The program was applied to all students in a class in order to use a total of 15 lessons in the "MindUP Curriculum" book as a classroom development model. In this regard, the study was completed with a total of 26 students aged between 8 and 9. In this study, where the case study model was used, the data were obtained through easily accessible case sampling and a semi-structured interview form from a classroom teacher working in a primary school affiliated with the Ministry of National Education. The data collection process in the study took a total of 8 weeks. Content analysis technique was used to analyze and evaluate the verbal data obtained. As a result of the analysis, the data was categorized into themes and sub-themes. As a result of the research, it was seen that the MindUP curriculum had positive effects on children's attention, focus, communication with other individuals, helpfulness and self-regulation behaviors. It is also among the results of the research that it contributes to children's multifaceted awareness such as creativity, discovery (curiosity), cooperation, empathy and socialization. It is among the opinions expressed by the teacher that the MindUP curriculum is applicable in terms of contributing to children's awareness, but that the same program will be more effective when applied to 4th and 5th grade students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD