The aim of this study is to explore the experiences of pre-service social studies teachers regarding the use of interactive notebooks and to reveal how this process contributes to the development of their teaching skills. Interactive notebooks are learning tools that promote active participation in the learning process, both cognitively and affectively, while supporting thinking, reflection, and creative production. The study was conducted using a qualitative case study design. The study group consisted of 17 pre-service teachers enrolled in the social studies teacher education program at a public university. Data were collected through semi-structured interviews and documents obtained from the participants' notebooks and were analyzed using content analysis. The findings indicate that the use of interactive notebooks contributed to the development of various pedagogical skills, such as lesson planning, creativity, self-assessment, and a student-centered teaching approach. In addition, participants reported high levels of motivation and a sense of belonging throughout the process. The findings are discussed along with suggestions for the more systematic and widespread use of interactive and creative instructional materials in teacher education.
Interactive notebook social studies education teacher education material design.
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının etkileşimli defter kullanımına ilişkin deneyimlerini ve bu sürecin öğretmenlik becerilerinin gelişimine katkısını ortaya koymaktır. Etkileşimli defterler, öğrencilerin hem bilişsel hem de duyuşsal yönden sürece aktif katılımını sağlayan, düşünme, yansıtma ve yaratıcı üretim süreçlerini destekleyen öğrenme araçlarıdır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 17 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve katılımcıların defterlerinden elde edilen dokümanlar aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular, etkileşimli defter kullanımının öğretmen adaylarının ders planlama, yaratıcılık, öz değerlendirme ve öğrenci merkezli öğretim anlayışı gibi birçok pedagojik beceriyi geliştirmelerine katkı sağladığını göstermektedir. Ayrıca adayların sürece yönelik yüksek düzeyde motivasyon ve aidiyet hissettikleri görülmüştür. Araştırma bulguları, öğretmen eğitiminde etkileşimli ve yaratıcı öğretim materyallerinin daha yaygın ve sistematik şekilde kullanılmasına yönelik önerilerle tartışılmıştır.
Etkileşimli defter sosyal bilgiler eğitimi öğretmen eğitimi materyal tasarımı.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 20 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: ISRIS 2025 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD