This work examines the applicability of the course credit system in terms of efficiency at graduate level studies in universities of Turkey. This study recommends that students should be offered the option of completing undergraduate education in a period of 3 years or 6 semesters on a credit-based basis, which provides the student with more rights and flexibility, rather than on a class basis as in high school education. Another suggestion was also given according to the analysis. The research analyzes three university programs to see whether these programs have enough flexibility for the students to drop the course if they fail it. Instead of a university-oriented program, the benefits of a more flexible system are suggested, which is student-centered and does not make the student dependent on a single course or a single academician. Thus, it is thought that universities in Turkey will become more advanced institutions that prepare the individual for business life, unlike Turkish high school education.
Bu çalışma Türkiye’de ki üniversitelerde lisans seviyesinde, ders kredisi sisteminin uygulanabilirliğini verimlilik açısından incelemektedir. Üniversite kredi sisteminin lise eğitiminde olduğu gibi sınıf bazında değil, öğrenciye daha fazla haklar ve esneklik sağlayan kredi bazında, başarılı öğrencilere, 3 yıl yani 6 sömestrlik sürede lisans eğitiminin tamamlayabilme seçeneği sunulmasını önermektedir. Bazı Avrupa ülkelerinde 3 yıl içinde lisans 5 yıl içinde yüksek lisans eğitimini de kapsayacak şekilde bütünleşik olarak yüksek lisans diploması almak mümkündür. Ülkemizde veterinerlik, diş hekimliği gibi bazı alanlarda bu daha önce mümkün olmuştur. Bazı üniversitelerin güncel lisans eğitim yönetmelikleri ile lisans programlarındaki yapıları incelenerek elde edilen veriler, ulusal kredi sistemi ruhu ve Avrupa birliği kredi transfer (akts) sistemi çerçevesinde incelenecektir. Her lisans programının zorunlu dersleri olan “inkılap tarihi”, “Türk dili”, “İngilizce” (hazırlık sınıfından bağımsız olarak), “bilgisayar” ve diğer “yöresel” bazlı derslerden sınav ile muafiyet gibi kolaylıklar ya da benzerleri önerilmektedir. Lisans programları bazı Avrupa birliği ülkelerinin lisans eğitimi programları ile kıyaslanıp verimliliği tartışılacaktır. Programların özellikle öğrenci tarafından alınmış ve bırakılmak istenen veya başarısız olunan bir dersin bırakılabilmesinin sağlanması açısından yeterli esnekliğe sahip olup olmadığına bakılacaktır. Üniversite odaklı bir program yerine, öğrenci odaklı, öğrenciyi tek derse veya tek akademisyene bağımlı kılmayan daha esnek bir sistem uygulamasının yararları dile getirilecektir.
1 Sözlü Bildiri (Uluslararası) olarak sunulmuştur; (D. Işler) Üniversitelerdeki Kredili Sistemin İncelenmesi: Üç Yilda Lisans
Mezuniyeti 18-21 Nisan 2019, International Congress of Eurasian Social Sciences (Icoess) 3. Uluslararasi
Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Bodrum/Muğla,
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Analysis / Case-based Article |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2025 |
Submission Date | September 12, 2024 |
Acceptance Date | June 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 3 |