Fen
okuryazarlığı fen eğitiminin amaçları arasında yer almaktadır. Fen okuryazarı
bireyler bilgiyi üreten, işleyen, biçimlendiren, eleştirel olarak yorumlayıp
yeni durumlara uyarlayıp kullanabilen bireylerdir. Bilimin doğası fen
okuryazarlığının bileşenleri arasında sayılmaktadır. Bilim doğası bilimin ne
olduğunu, bilimsel bilginin nasıl ve ne amaçla oluşturulduğunu, bilginin elde
edilmesindeki süreçleri, bilginin zamanla değişebileceğini ve bilginin yeni
araştırmalarda nasıl kullanılabileceğiyle ilgilenir. Bilimin doğasına ilişkin
alanyazında sıklıkla kavram yanılgılarına rastlanmaktadır. Bu kavram
yanılgıları, bilimin doğası konusunun öğretimde yaşanan sorunlara ve bilimin doğası
anlayışlarının tespit edilmesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının
önemine işaret etmektedir. Bu çalışmada bilimin doğası anlayışlarının tespit
edilmesinde en çok tercih edilen anketlerden arasında olan Bilimin
Doğası Hakkında Görüşler Anketi’ne yönelik bir ölçüt ve ölçüt puanlama deseninin
geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma sonucunda kabul edilemez, kısmen kabul
edilebilir ve kabul edilebilir ölçüt desenleri ve 0, 1, 3.5 ölçüt puanlama
deseni elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |