Teknolojinin gelişmesine paralel olarak,
okullarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ile buna ilişkin bilgi
ve beceriler ön plana çıkmaya başlamıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin
kullanımında ve bu becerilerin derslere entegrasyonunda geleceğin öğretmenleri
olan öğretmen adaylarının önemli bir yere sahip olduğu ifade edilebilir.
Yapılan çalışmada fen bilimleri öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim
teknolojileri becerilerine ilişkin düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Betimsel araştırma şeklinde gerçekleştirilen çalışma, Türkiye’nin kuzeyinde
orta büyüklükte bir üniversitede öğrenim gören 171 fen bilimleri öğretmen adayı
ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak geliştirilen ankette;
demografik özellikler, açık uçlu sorular ile bilgi ve iletişim teknolojileri
becerilerine yönelik likert tipi ölçek yer almaktadır. Elde edilen nicel
veriler SPSS programında, nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz
edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının BİT
becerilerinin orta-yüksek düzeyde olduğu ve erkek öğretmen adayları lehine
anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara
paralel olarak önerilerde bulunulmuştur.
In
parallel with the improvement of technology, the use of information and
communication technologies (ICT) at schools and related skills have come into
the fore. It can be stated that pre-service teachers to become the teachers of
the future have significant roles in terms of the use of information and
communication technologies and the integration of these skills with the
lectures. The aim of this study is to understand the levels of the pre-service
science teachers regarding the ICT skills. The study was descriptive study and
involved 171 pre-service science teachers studying at a middle size state university
located in the western part of Turkey. The questionnaire for data collection
includes demographic characteristics, open-ended questions, and Likert scale
concerning ICT skills. The quantitative data from the research were analyzed in
SPSS program while the qualitative data were analyzed through descriptive
analysis. As a result of the data, it was determined that ICT skills of the pre-service
teachers were at medium-high level and there was a significant difference on
behalf of male pre-service teachers. Suggestions were made in parallel with the
results of the research.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |