Bu çalışmada, 6. sınıf Fen bilimleri dersi “Elektriğin İletimi” ünitesinin öğretiminde, etkileşimli PowerPoint sunuları ile öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi geleneksel öğretimle karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma yarı deneysel desene göre dizayn edilmiş ve devlet ortaokulu 6. sınıflarından biri kontrol, diğeri ise deney grubu olmak üzere iki şube de öğrenim gören 65 öğrenci seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak elektriğin iletimi ünitesi 20 soruluk akademik başarı testi ve 22 maddeden oluşan fen bilgisi tutum ölçeği kullanılmıştır. Gruplara başarı testi ve tutum ölçeği ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler ışığında; ortaokul 6. sınıf öğrencilerine elektriğin iletimi ünitesinin öğretiminde öğrenci etkileşimli PowerPoint sunuları kullanımının akademik başarıyı artırdığı, Fen Bilgisine yönelik tutumlarına ise aynı etkiyi oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenci etkileşimli PowerPoint sunuları ile her sınıf düzeyinde ve öğrenci seviyesine göre çalışmalar yapılabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |