BibTex RIS Cite

“Presentable” Duygusal Emek: İlaç Mümessillerinde Duygusal Emeğin İşe Bağlılığa Etkisi

Year 2015, Volume: 10 Issue: 3, 277 - 300, 01.12.2015

Abstract

Mümessiller, firmalarını temsil etmek ve ilaçlarını satabilmek için uğraşmakta, firmaların belirlediği kotalar yüzünden tutturmak zorunda oldukları satış hedeflerinin baskısı altında çalışmaktadırlar. Meslek, fikri ve fiziki olduğu kadar, örgütün amaçlarına uygun duyguların sergilenmesi çabası olan, gerektirmektedir. Sektörün duygusal emek yoğun bir yapıya sahip olmasından hareketle; bu araştırmanın amacı mümessillerin duygusal emek düzeyi ve işe bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ile duygusal emeğin işe bağlılık üzerindeki yordayıcı etkisinin tespitidir. Araştırma, Isparta, Burdur ve Denizli’de görev yapan 251 ilaç mümessiliyle yürütülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonucuna göre duygusal emek boyutlarından derinlemesine davranma boyutunun modele etkisinin pozitif, yüzeysel davranma boyutunun modele etkisinin ise negatif olduğu belirlenmiştir

References

  • Altın Gülova, A., B.T. Palamutçuoğlu ve A.T. Palamutçuoğlu (2013), “Duygusal Emek İle İşe Bağlılık Arasındaki İlişkide Amir Desteğinin Rolü: Üniversitede Öğrenci İşleri Personeline Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 41-74.
  • Ashforth, B.E. and R.H. Humphrey (1993), “Emotional Labor in Service Roles: The Influence of Identity”, Academy of Management Review, 18(1), 88-115.
  • Başbuğ, G., E. Ballı ve Z. Oktuğ (2010), “Duygusal Emeğin İş Memnuniyetine Etkisi: Çağrı Merkezi Çalışanlarına Yönelik Bir Çalışma”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 58: 254-274.
  • Brotheridge, C.M. and R.T. Lee (2003), “Development and Validation of the Emotional Labour Scale. Journal of Occupational and Organizational Psychology”, 76(3), 365- 379.
  • Chang, C. P., ve C. H. I. U. Ju-Mei (2009). Flight Attendants’ Emotional Labor and Exhaustion in the Taiwanese Airline İndustry. Journal of Service Science and Management, 2(04), 305-311
  • Chang, M. (2009), “Teacher Emotional Management in the Classroom: Appraisals, Regulation, and Coping with Emotions”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, The Ohio State University, San Diego.
  • Chen, C. and Y. Kao (2011), “The Antecedents and Consequences of Job Stress of Flight Attendants- Evidence from Taiwan”, Journal of Air Transport Management, 17(4), 253-255.
  • Chong, P. (2009), “Servitude with a Smile: A Re-Examination of Emotional Labour”, A Canadian Journal of Work and Society, 14, 177-185.
  • Chu, K. H. and S. K. Murrmann (2006), “Development and Validation of the Hospitality Emotional Labor Scale”, Tourism Management, 27(6), 1181–1191.
  • Chusmir, L.H. (1982), “Job Commitment and the Organizational Woman”, Academy of Management Review, 7(4), 595-602.
  • Çelik, M. ve Ö. Turunç (2011), “Duygusal Emek ve Psikolojik Sıkıntı: İş–Aile Çatışmasının Aracılık Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 40(2)226-250.
  • D’Cruz, P. ve E. Noronha (2012), “Duygusal Emek İcra Etmek: Hindistanlı Çağrı Merkezi Çalışanlarının Deneyimleri”, (çev. Fuat MAN), Sakarya İktisat Dergisi, 1(1), 95-121.
  • Glomb, T. M. and M. J. Tews (2004), “Emotional Labor: A Conceptualization and Scale Development”, Journal of Vocational Behavior, 64(1), 1-23.
  • Grandey, A.A. (1999), “The Effects of Emotional Labor: Employee Attitudes, Stress and Performance”, Yayınlanmış Doktora Tezi, Colorado State University, Colorado Grandey, A.A. (2000), “Emotion regulation in the workplace: A new way to conceptualize emotional labor”, J Occup Health Psychol, 5(1), 95-110.
  • Guerrier, Y. and A. Adib (2003), “Work at Leisure and Leisure at Work: A Study of the Emotional Labour of Tour Reps”, Human Relations, 56(11), 1399-1417.
  • Gürsoy, D., Y. Boylu ve U. Avcı (2011), “Identifying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates”, International Journal of Hospitality Management, 30(4), 783-794.
  • Güzel, F.Ö., G. Atilla Gök ve D. Büyüker İşler (2013), “Duygusal Emek ve Duygusal Emek Ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi: Turist Rehberleri Üzerinde Bir Araştırma”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 10(3), 107-123.
  • Hochschild, A.R. (1983), The Managed Hearth: Commercialization of Human Feeling, Berkeley: University of California Press. http://www.alfaistatistik.com/#!PostHoc-%C3%87okluKar%C5%9F%C4%B1la%C5%9Ft%C4%B1rma-Testleri/c12ri/982DD453-F9A9-4EA7- 8931-D4F42CCA46EA (Erişim: 3.4.2015)
  • http://www.nisanyansozluk.com/?k=m%C3%BCmessil&x=0&y=0 (Erişim: 3.3.2015)
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/08/20110826-22.htm (Erişim: 3.4.2015)
  • http://www.tibbimumessil.com/swarticle.aspx?IcerikID=1004 (Erişim: 1.3.2015)
  • Illich, I. (2011), Sağlığın Gaspı, Çev. Süha Sertabiboğlu, 2. Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kalaycı, Ş. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri İçinde: Kalaycı Ş. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, U. ve Ç. K. Özhan (2012), “Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma”, Çalışma İlişkileri Dergisi, 3(2), 109-130
  • Kaya, U. ve N. Serçeoğlu (2013), “Duygu İşçilerinde İşe Yabancılaşma: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma”, Çalışma ve Toplum, 36(1), 311-346.
  • Kayri, M. (2009), “Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64
  • Kim, H. J. (2008), “Hotel Service Providers’ Emotional Labor: The Antecedents and Effects on Burnout”, International Journal of Hospitality Management, 27(2), 151- 161.
  • Konrad, S. ve C. Hendl (2003), Duygularla Güçlenmek, Çev. Meral Taştan, İstanbul, Hayat Yayıncılık.
  • Kruml, S.M. (1999), “The Heart Working: An Emprical Investigation of the Dimensions, Antecedents and outcomes of Emotional Labor”, Yayımlanmış Doktora Tezi, Temple University, A.B.D.
  • Kuruüzüm, A., S. Irmak ve E.İ. Çetin (2010), “İşe Bağlılığı Etkileyen Faktörler: İmalat ve Hizmet Sektörlerinde Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 183-198.
  • Küçükusta, A.R. (2011), “İlaç Endüstrisinin Kâr Hırsına Kim Dur Diyecek”, http://ahmetrasimkucukusta.com/2011/01/02/yazilar/elestirel-yazilar/ilacendustrisi/ilac-endustrsinin-kar-hirsina-kim-dur-diyecek/(Erişim: 18.11.2014)
  • Küçükusta, A.R. (2010), “Tıbbi mümessil mi promosyon taşıyıcısı mı?”, http://ahmetrasimkucukusta.com/2010/04/01/yazilar/tip-yazilari/tibbi-mumessilmi-propagandist-mi-roprezant-mi-yoksa-cantaci-mi/ (Erişim: 3.4.2014)
  • Lee, G., T. Kim, S.H. Shin and I.K. Oh (2012), “The Managed Hearth: The Structural Analysis of the Stressor-Strain Relationship and Customer Orientation Among Emotional Labor Workers in Korean Hotels”, International Journal of Hospitality Management, 31(4), 1067-1082.
  • Lupton, D. (2002), Duygusal Yaşantı, Çev. Mustafa Cemal, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Lodahl, T.M. and M. Kejner (1965), “The Definition and Measurement of Job Involvement”, Journal of Applied Psychology, 49(1), 24-33.
  • Man, F. ve C. Selek Öz (2009), “Göründüğü Gibi Olamamak Ya Da Olduğu Gibi Görünememek: Çağrı Merkezlerinde Duygusal Emek”, Çalışma ve Toplum, 20(1), 75-94.
  • Morris, J.A. ve D.C. Feldman (1996), “The Dimensions, Antecedents and Consequences of Emotional Labor”, Academy of Management Review, 21(4), 986- 1010.
  • Onay, M. (2011), “Çalışanın Sahip Olduğu Duygusal Zekasının ve Duygusal Emeğinin, Görev Performansı ve Bağlamsal Performans Üzerindeki Etkisi”, Ege Akademik Bakış, 11(4), 587-600.
  • Oral, L. ve S. Köse (2011), “Hekimlerin Duygusal Emek Kullanımı ile İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 463-492.
  • Pala, T. ve M. Tepeci (2014), “Otel İşletmelerinde Çalışanların Duygusal Emek Boyutlarının Belirlenmesi ve Duygusal Emek Boyutlarının İş Tatmini ve İşte Kalma Niyeti Üzerine Etkisi”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 11(1), 21-37.
  • Rathi, N., D. Bhatnagar and S.K. Mishra (2013), “Effect of Emotional Labor on Emotional Exhaustion and Work Attitudes Among Hospitality Employees in India”, Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 12(3), 273-290.
  • Sartorius, M. (2008), Kadınlarda Duygusal Zeka – EQ’yu Daha İyi Kullanmanın Yolları, Çev. Şebnem Can Erendor, Redaksiyon: Özgül Eraman, 2. Baskı, İstanbul, Varlık Yayınları.
  • Savaş, A.C. (2012), “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Ve Duygusal Emek Yeterliklerinin Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerine Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 139-148.
  • Sohn, H. and T. J. Lee (2012), “Relationship Between HEXACO Personality Factors and Emotional Labour of Service Providers in the Tourism Industry”, Tourism Management, 33(1), 116-125.
  • Şeref, D. ve K. Aksoy (2002), “Doktor - Firma İlişkisi”, Türk Nöroşirürji Dergisi, 12, 90 – 93.
  • Tokmak, İ. (2014), “Duygusal Emek ile İşe Yabancılaşma İlişkisinde Psikolojik Sermayenin Düzenleyici Etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(3), 134-156.
  • Tuna, Y. (2008), Örgütsel İletişim Sürecinde Yöneticilerin Duygusal Zeka Yeterlilikleri, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • Türkay, O., A. Ünal ve O. Taşar (2011), “Motivasyonel ve Yapısal Etkenler Altında Duygusal Emeğin İşe Bağlılığa Etkisi”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 201-222.
  • Ünler Öz, E. (2007), Duygusal Emek Davranışlarının Çalışanların İş Sonuçlarına Etkisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngilizce İşletme Anabilim Dalı, Organizational Behavior Bilim Dalı. Doktora Tezi. Beta Yayınları: İstanbul
  • Ünlü, O. ve Ş. Yürür (2011), “Duygusal Emek, Duygusal Tükenme ve Görev/ Bağlamsal Performans İlişkisi: Yalova’da Hizmet Sektörü Çalışanları ile Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 37, 183- 207.
  • Wazana, A. (2000), “Physicians and the Pharmaceutical Industry: Is a Gift Ever Just a Gift?”, Journal of the American Medical Association, 283(3):373-380.
  • Wong, J. ve C. H. Wang (2009), “Emotional Labor of The Tour Leaders: An Exploratory Study”, Tourism Management, 30(2), 249-259.
  • Yürür, Ş., M. Gümüş ve B. Hamarat (2011), “Çalışan-Müşteri İlişkilerinde Algılanan Adalet/Adaletsizliğin Duygusal Emek Davranışlarına Etkisi”, Journal of Yasar University, 23(6), 3826-3839

“Presentable” Emotıonal Labor: The Impact Of Emotıonal Labor On Work Commıtment Among The Pharmaceutıcal Representatıves

Year 2015, Volume: 10 Issue: 3, 277 - 300, 01.12.2015

Abstract

Representing the companies and aiming to sell their drugs, pharmaceutical representatives work under sales target pressure in order to secure quotas set by the companies. This job requires not only intellectual and physical effort but also emotional labor. As the industry has a dense structure of emotional labor this study aims to determine levels of emotional labor and work commitment representatives. Another aim of the study is to determine the predictive effect of emotional labor on work commitment. The study is conducted with 251 pharmaceutical representatives who work in Isparta, Burdur and Denizli. According to the results of multiple regression analysis, it is determined that the contribution of deep acting dimension is positive and the contribution of surface acting dimension is negative to the model

References

  • Altın Gülova, A., B.T. Palamutçuoğlu ve A.T. Palamutçuoğlu (2013), “Duygusal Emek İle İşe Bağlılık Arasındaki İlişkide Amir Desteğinin Rolü: Üniversitede Öğrenci İşleri Personeline Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 41-74.
  • Ashforth, B.E. and R.H. Humphrey (1993), “Emotional Labor in Service Roles: The Influence of Identity”, Academy of Management Review, 18(1), 88-115.
  • Başbuğ, G., E. Ballı ve Z. Oktuğ (2010), “Duygusal Emeğin İş Memnuniyetine Etkisi: Çağrı Merkezi Çalışanlarına Yönelik Bir Çalışma”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 58: 254-274.
  • Brotheridge, C.M. and R.T. Lee (2003), “Development and Validation of the Emotional Labour Scale. Journal of Occupational and Organizational Psychology”, 76(3), 365- 379.
  • Chang, C. P., ve C. H. I. U. Ju-Mei (2009). Flight Attendants’ Emotional Labor and Exhaustion in the Taiwanese Airline İndustry. Journal of Service Science and Management, 2(04), 305-311
  • Chang, M. (2009), “Teacher Emotional Management in the Classroom: Appraisals, Regulation, and Coping with Emotions”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, The Ohio State University, San Diego.
  • Chen, C. and Y. Kao (2011), “The Antecedents and Consequences of Job Stress of Flight Attendants- Evidence from Taiwan”, Journal of Air Transport Management, 17(4), 253-255.
  • Chong, P. (2009), “Servitude with a Smile: A Re-Examination of Emotional Labour”, A Canadian Journal of Work and Society, 14, 177-185.
  • Chu, K. H. and S. K. Murrmann (2006), “Development and Validation of the Hospitality Emotional Labor Scale”, Tourism Management, 27(6), 1181–1191.
  • Chusmir, L.H. (1982), “Job Commitment and the Organizational Woman”, Academy of Management Review, 7(4), 595-602.
  • Çelik, M. ve Ö. Turunç (2011), “Duygusal Emek ve Psikolojik Sıkıntı: İş–Aile Çatışmasının Aracılık Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 40(2)226-250.
  • D’Cruz, P. ve E. Noronha (2012), “Duygusal Emek İcra Etmek: Hindistanlı Çağrı Merkezi Çalışanlarının Deneyimleri”, (çev. Fuat MAN), Sakarya İktisat Dergisi, 1(1), 95-121.
  • Glomb, T. M. and M. J. Tews (2004), “Emotional Labor: A Conceptualization and Scale Development”, Journal of Vocational Behavior, 64(1), 1-23.
  • Grandey, A.A. (1999), “The Effects of Emotional Labor: Employee Attitudes, Stress and Performance”, Yayınlanmış Doktora Tezi, Colorado State University, Colorado Grandey, A.A. (2000), “Emotion regulation in the workplace: A new way to conceptualize emotional labor”, J Occup Health Psychol, 5(1), 95-110.
  • Guerrier, Y. and A. Adib (2003), “Work at Leisure and Leisure at Work: A Study of the Emotional Labour of Tour Reps”, Human Relations, 56(11), 1399-1417.
  • Gürsoy, D., Y. Boylu ve U. Avcı (2011), “Identifying the Complex Relationships Among Emotional Labor and Its Correlates”, International Journal of Hospitality Management, 30(4), 783-794.
  • Güzel, F.Ö., G. Atilla Gök ve D. Büyüker İşler (2013), “Duygusal Emek ve Duygusal Emek Ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi: Turist Rehberleri Üzerinde Bir Araştırma”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 10(3), 107-123.
  • Hochschild, A.R. (1983), The Managed Hearth: Commercialization of Human Feeling, Berkeley: University of California Press. http://www.alfaistatistik.com/#!PostHoc-%C3%87okluKar%C5%9F%C4%B1la%C5%9Ft%C4%B1rma-Testleri/c12ri/982DD453-F9A9-4EA7- 8931-D4F42CCA46EA (Erişim: 3.4.2015)
  • http://www.nisanyansozluk.com/?k=m%C3%BCmessil&x=0&y=0 (Erişim: 3.3.2015)
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/08/20110826-22.htm (Erişim: 3.4.2015)
  • http://www.tibbimumessil.com/swarticle.aspx?IcerikID=1004 (Erişim: 1.3.2015)
  • Illich, I. (2011), Sağlığın Gaspı, Çev. Süha Sertabiboğlu, 2. Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kalaycı, Ş. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri İçinde: Kalaycı Ş. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, U. ve Ç. K. Özhan (2012), “Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma”, Çalışma İlişkileri Dergisi, 3(2), 109-130
  • Kaya, U. ve N. Serçeoğlu (2013), “Duygu İşçilerinde İşe Yabancılaşma: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma”, Çalışma ve Toplum, 36(1), 311-346.
  • Kayri, M. (2009), “Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64
  • Kim, H. J. (2008), “Hotel Service Providers’ Emotional Labor: The Antecedents and Effects on Burnout”, International Journal of Hospitality Management, 27(2), 151- 161.
  • Konrad, S. ve C. Hendl (2003), Duygularla Güçlenmek, Çev. Meral Taştan, İstanbul, Hayat Yayıncılık.
  • Kruml, S.M. (1999), “The Heart Working: An Emprical Investigation of the Dimensions, Antecedents and outcomes of Emotional Labor”, Yayımlanmış Doktora Tezi, Temple University, A.B.D.
  • Kuruüzüm, A., S. Irmak ve E.İ. Çetin (2010), “İşe Bağlılığı Etkileyen Faktörler: İmalat ve Hizmet Sektörlerinde Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 183-198.
  • Küçükusta, A.R. (2011), “İlaç Endüstrisinin Kâr Hırsına Kim Dur Diyecek”, http://ahmetrasimkucukusta.com/2011/01/02/yazilar/elestirel-yazilar/ilacendustrisi/ilac-endustrsinin-kar-hirsina-kim-dur-diyecek/(Erişim: 18.11.2014)
  • Küçükusta, A.R. (2010), “Tıbbi mümessil mi promosyon taşıyıcısı mı?”, http://ahmetrasimkucukusta.com/2010/04/01/yazilar/tip-yazilari/tibbi-mumessilmi-propagandist-mi-roprezant-mi-yoksa-cantaci-mi/ (Erişim: 3.4.2014)
  • Lee, G., T. Kim, S.H. Shin and I.K. Oh (2012), “The Managed Hearth: The Structural Analysis of the Stressor-Strain Relationship and Customer Orientation Among Emotional Labor Workers in Korean Hotels”, International Journal of Hospitality Management, 31(4), 1067-1082.
  • Lupton, D. (2002), Duygusal Yaşantı, Çev. Mustafa Cemal, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Lodahl, T.M. and M. Kejner (1965), “The Definition and Measurement of Job Involvement”, Journal of Applied Psychology, 49(1), 24-33.
  • Man, F. ve C. Selek Öz (2009), “Göründüğü Gibi Olamamak Ya Da Olduğu Gibi Görünememek: Çağrı Merkezlerinde Duygusal Emek”, Çalışma ve Toplum, 20(1), 75-94.
  • Morris, J.A. ve D.C. Feldman (1996), “The Dimensions, Antecedents and Consequences of Emotional Labor”, Academy of Management Review, 21(4), 986- 1010.
  • Onay, M. (2011), “Çalışanın Sahip Olduğu Duygusal Zekasının ve Duygusal Emeğinin, Görev Performansı ve Bağlamsal Performans Üzerindeki Etkisi”, Ege Akademik Bakış, 11(4), 587-600.
  • Oral, L. ve S. Köse (2011), “Hekimlerin Duygusal Emek Kullanımı ile İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 463-492.
  • Pala, T. ve M. Tepeci (2014), “Otel İşletmelerinde Çalışanların Duygusal Emek Boyutlarının Belirlenmesi ve Duygusal Emek Boyutlarının İş Tatmini ve İşte Kalma Niyeti Üzerine Etkisi”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 11(1), 21-37.
  • Rathi, N., D. Bhatnagar and S.K. Mishra (2013), “Effect of Emotional Labor on Emotional Exhaustion and Work Attitudes Among Hospitality Employees in India”, Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 12(3), 273-290.
  • Sartorius, M. (2008), Kadınlarda Duygusal Zeka – EQ’yu Daha İyi Kullanmanın Yolları, Çev. Şebnem Can Erendor, Redaksiyon: Özgül Eraman, 2. Baskı, İstanbul, Varlık Yayınları.
  • Savaş, A.C. (2012), “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Ve Duygusal Emek Yeterliklerinin Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerine Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 139-148.
  • Sohn, H. and T. J. Lee (2012), “Relationship Between HEXACO Personality Factors and Emotional Labour of Service Providers in the Tourism Industry”, Tourism Management, 33(1), 116-125.
  • Şeref, D. ve K. Aksoy (2002), “Doktor - Firma İlişkisi”, Türk Nöroşirürji Dergisi, 12, 90 – 93.
  • Tokmak, İ. (2014), “Duygusal Emek ile İşe Yabancılaşma İlişkisinde Psikolojik Sermayenin Düzenleyici Etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(3), 134-156.
  • Tuna, Y. (2008), Örgütsel İletişim Sürecinde Yöneticilerin Duygusal Zeka Yeterlilikleri, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • Türkay, O., A. Ünal ve O. Taşar (2011), “Motivasyonel ve Yapısal Etkenler Altında Duygusal Emeğin İşe Bağlılığa Etkisi”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 201-222.
  • Ünler Öz, E. (2007), Duygusal Emek Davranışlarının Çalışanların İş Sonuçlarına Etkisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngilizce İşletme Anabilim Dalı, Organizational Behavior Bilim Dalı. Doktora Tezi. Beta Yayınları: İstanbul
  • Ünlü, O. ve Ş. Yürür (2011), “Duygusal Emek, Duygusal Tükenme ve Görev/ Bağlamsal Performans İlişkisi: Yalova’da Hizmet Sektörü Çalışanları ile Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 37, 183- 207.
  • Wazana, A. (2000), “Physicians and the Pharmaceutical Industry: Is a Gift Ever Just a Gift?”, Journal of the American Medical Association, 283(3):373-380.
  • Wong, J. ve C. H. Wang (2009), “Emotional Labor of The Tour Leaders: An Exploratory Study”, Tourism Management, 30(2), 249-259.
  • Yürür, Ş., M. Gümüş ve B. Hamarat (2011), “Çalışan-Müşteri İlişkilerinde Algılanan Adalet/Adaletsizliğin Duygusal Emek Davranışlarına Etkisi”, Journal of Yasar University, 23(6), 3826-3839
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gaye Atilla Gök This is me

Publication Date December 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Atilla Gök, G. (2015). “Presentable” Duygusal Emek: İlaç Mümessillerinde Duygusal Emeğin İşe Bağlılığa Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 10(3), 277-300.