Bütün sektörlerde olduğu gibi, sağlık sektörünün müşterisi olarak hastalar da bir sağlık hizmeti alırken ödedikleri ücretin karşılığını görme beklentisine girdiklerinden; sağlık hizmetlerini tercih ederken daha seçici olmaya başlamışlardır. Bu çalışma, İstanbul ilinde alternatif, bütüncül ve tamamlayıcı tedavileri uygulayan sağlık merkezlerine başvuran hastaların bu merkezlerdeki hekim ve çalışanlarla ilgili memnuniyet durumunu ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında İstanbul il merkezindeki alternatif, bütüncül ve tamamlayıcı uygulamalara başvuran 436 bireye araştırmacılar tarafından hazırlanan anket uygulanmıştır. Bulgular, hastaların alternatif uygulamalarla yaşam kalitesini artırmayı ve ağrıyı azaltmaya öncelik verdiğini göstermektedir. Çoğu katılımcı, zamanında hizmet, uygun randevu imkânı ve hekim ile personelin destekleyici tutumlarından memnuniyet duyduğunu ifade etmiştir.
Bu çalışma 29.11.2023 tarih ve 2023-17 sayılı T.C. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler İnsan Araştırmaları Etik Kurul Onay Belgesi ile bilimsel araştırma ve yayın etiği kurallarına uygun olarak hazırlanmıştır.
As in all sectors, patients in the healthcare sector have become more selective when choosing healthcare services, as they expect to receive value for the money they spend. This study aims to measure the level of satisfaction of patients who visit healthcare centers offering alternative, holistic, and complementary treatments in Istanbul. A survey was conducted with 436 individuals who visited alternative, holistic, and complementary treatment centers in Istanbul. The findings show that patients prioritize improving their quality of life and reducing pain with alternative treatments. Most participants expressed satisfaction with timely service, convenient appointment options, and the supportive attitudes of physicians and staff.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | |
Submission Date | September 28, 2024 |
Acceptance Date | December 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 2 |