Belirli bir zaman süreci içerisinde herhangi bir işletmenin işlerliliğinin devamı, her
şeyden önce sistemi oluşturan ekipmanların arızalanmadan çalışmasına ve bir arıza durumunda
da mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde çalışır hale getirilmesine bağlıdır. Bu nedenle
ekipman arıza tiplerinin süre, sıklık ve maliyet gibi parametreler esas alınmak suretiyle
önceliklendirilmesi ve faaliyetlerin bu bilgi ışığında planlanması bakım departmanlarının en
temel işlerinden biri haline gelmiştir. Bu çalışmada bir maden işletmesinde faaliyet gösteren
kamyon filosunun öncelikli arıza tiplerinin belirlenmesi amacıyla Pareto Diyagramı ve
Logaritmik Serpme Diyagramından yararlanılmıştır. Her iki yaklaşım neticesinde de aynı
sonuçlara ulaşılmasına rağmen tek bir kriter yerine iki kriter altında değerlendirme
yapılmasına olanak tanıyan Logaritmik Serpme Diyagramının üstünlüğü ön plana çıkmıştır.
Çalışmada ayrıca tespit edilen arıza tiplerinin kök nedenlerinin belirlenmesine dönük Ağaç
Diyagramları geliştirilmiştir.
In a certain period of time, the continuity of any operation formed by different types of equipment depends on keeping equipment running without failure and activating them as soon as possible when failed. On this account, prioritization of equipment failure types on the base of parameters such as time, frequency and cost, and planning activities in the light of this information has become one of the essential works of maintenance departments. In this study, Pareto Diagram and Logarithmic Scatterplot(LS) have been used for determining the types of prior failures of a truck fleet used in a mining company. Despite reaching the same results by using two approaches, the advantage of Logarithmic Scatterplot that makes evaluation possible with one criterion instead of two came to scene. In addition, tree diagrams have been developed to determine the root causes of failure types that were found by LS.
Subjects | Electrical Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2009 |
Acceptance Date | January 28, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 1 |