Teknolojik gelişmeler, firmaları bilgisayar konusunda iyi yetişmiş eleman bulundurmaya zorlamaktadır. Üniversite eğitimi, iş hayatı öncesinde bu konudaki eğitimi almak ve bilgi birikimi sağlamak için en önemli fırsatlardandır. Bu bilgi aktarımını değerlendirmek için, bir yüksek öğrenim kurumunda verilmekte olan bilgisayar derslerinin içerikleri irdelenerek eğitimi, mevcut gelişmelere paralel hale getirecek değişiklikler tasarlanmıştır. Yeni derslerin verildiği dönemin başında ve sonunda öğrencilere bir anket uygulanmış, durumlarındaki değişim ölçülmüştür. Çalışma, aynı zamanda birinci sınıf öğrencilerinin üniversite öncesi bilgisayar bilgi ve kullanım düzeyleri hakkında da bir değerlendirmeye olanak vermiştir.
Technological developments force the firms having qualified persons on computer knowledge. University education is one of the most important chances to have this qualification. In a university, the curricula and the contents of the computer courses have been criticized in order to adapt technological developments to the education. Students’ attitudes towards computer knowledge were evaluated with self-administrated
questionnaires, answered by 168 (%81) first and second year students. The study would
also help to analyze computer knowledge and usage profile before the university education
of first year students.
Subjects | Industrial Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2001 |
Acceptance Date | January 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 14 Issue: 1 |