Covid-19 sebebiyle dünyanın birçok yerinde olduğu gibi ülkemizde de öğrenciler eğitim hayatlarını uzaktan eğitim sistemi ile sürdürmektedir. Uzaktan eğitimin zorunluluk haline geldiği bu dönemde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, ESUZEM sistemini öğrencileri için tekrar tasarlayarak kullanımlarına sunmuştur. Öğrencilerin uzaktan eğitime ve bu sisteme dair düşüncelerinin araştırılmak istenmesiyle birlikte, öğrencilerin uzaktan eğitim ve ESUZEM tasarımı hakkındaki memnuniyetlerini nelerin etkileyebileceği sorusu akla gelmiştir. Bu bağlamda konu ve yöntem seçimi yapılırken, literatürde uzaktan eğitim memnuniyeti üzerine yapılan birçok çalışma incelenerek belli çıkarımlarda bulunulmuş ve literatürdeki boşlukların doldurulması amaçlanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitim sistemi ve ESUZEM tasarımına ilişkin memnuniyetlerini inceleyen yapısal bir eşitlik modeli oluşturmak amacıyla Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerine 50 maddelik bir anket uygulanması hedeflenmiştir. İlk olarak, anket verileri keşfedici faktör analizi ile sadeleştirilerek ilgili faktörler elde edilmiştir. Elde edilen bu faktörler ile, ilgili literatür taramasına dayalı olarak çalışmanın amacına uygun hipotezler oluşturulmuştur. Kurulan hipotezlere bağlı olarak oluşturulmuş olan yapısal eşitlik modelinin analizi ile öğrencilerin uzaktan eğitim sistemi hakkındaki memnuniyetleri ile bu memnuniyete etki eden faktörler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu çalışma sonucunda, ESUZEM sisteminin tasarım ve teknik yeterliliğinin öğrenci memnuniyetini etkileyen en önemli faktör olduğu sonucuna varılmıştır. Böylelikle bu çalışma, video ve ses kalitesi ile teknolojik altyapının geliştirilmesi halinde öğrenci memnuniyetinin önemli ölçüde artacağını ortaya koymuştur.
Covid-19 Uzaktan Eğitim Öğrenci Memnuniyeti Keşfedici Faktör Analizi Yapısal Eşitlik Modellemesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Industrial Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | September 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 29 Issue: 3 |