Research Article
BibTex RIS Cite

EFFECTIVENESS OF BILLBOARD ADVERTISEMENTS ON CONSUMERS’ PURCHASING DECISIONS

Year 2009, Volume: 10 Issue: 1, 181 - 210, 01.03.2009

Abstract

The billboard advertising has become widespread particularly due to the continuous evolution of lifestyle and technology besides the increasing number of consumers and travelers. This is research designed to shed light on consumer behavior, discusses how billboards affect consumers and whether billboards have direct effect on purchasing behavior. A field study appropriate to the purpose of the research has been conducted in Bishkek/ Kyrgyzstan where billboards are widely used. Data has been provided through a survey, using simple random sampling techniques. The study uses multivariate techniques (factor analysis and correspondence analysis) for measuring the relationship between different variables and their effects on consumers’ purchasing decisions. 

BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ

Year 2009, Volume: 10 Issue: 1, 181 - 210, 01.03.2009

Abstract

Billboard reklâmcılığının özellikle, her geçen gün artan tüketici ve yolcu sayısının yanında yaşam tarzı ve teknolojinin sürekli gelişimiyle orantılı olarak yaygınlaştığı görülmektedir. Tüketici davranışlarına ışık tutmak bakımından yararlı olacağı düşünülen bu araştırmada billboardların tüketiciyi nasıl etkilediği, tüketicilerin satın alma kararları üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olup olmadığı ele alınmıştır. Bu amaca yönelik saha çalışması ise billboardların yaygın olarak kullanıldığı Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te yapılmıştır. Veriler basit tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmak suretiyle anket yoluyla elde edilmiştir. Bu çalışmada farklı değişkenler arasındaki ilişkinin ve bu değişkenlerin tüketicilerin satın alma kararına etkisinin ölçülmesi amacıyla çok değişkenli teknikler (faktör ve uyum analizi) kullanılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Gürbüz This is me

Özlem Gültekin ve Müjdat Özmen This is me

Özlem Gültekin This is me

Müjdat Özmen This is me

Publication Date March 1, 2009
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Gürbüz, H., Özmen, Ö. G. v. M., Gültekin, Ö., Özmen, M. (2009). BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 181-210.
AMA Gürbüz H, Özmen ÖGvM, Gültekin Ö, Özmen M. BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2009;10(1):181-210.
Chicago Gürbüz, Hüseyin, Özlem Gültekin ve Müjdat Özmen, Özlem Gültekin, and Müjdat Özmen. “BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, no. 1 (March 2009): 181-210.
EndNote Gürbüz H, Özmen ÖGvM, Gültekin Ö, Özmen M (March 1, 2009) BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 1 181–210.
IEEE H. Gürbüz, Ö. G. v. M. Özmen, Ö. Gültekin, and M. Özmen, “BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 181–210, 2009.
ISNAD Gürbüz, Hüseyin et al. “BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/1 (March 2009), 181-210.
JAMA Gürbüz H, Özmen ÖGvM, Gültekin Ö, Özmen M. BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;10:181–210.
MLA Gürbüz, Hüseyin et al. “BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, 2009, pp. 181-10.
Vancouver Gürbüz H, Özmen ÖGvM, Gültekin Ö, Özmen M. BİLLBOARD REKLAMLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;10(1):181-210.