Thirty percent of primary school students live in rural areas of Turkey. However, Turkish rural education has some problems because of climate, geographical position, and dispersed settlement in the rural and distant areas. Although Bussed Education is one of the solutions to overcome rural education problems, it has problems, too. In this study, information and communication technology based models are investigated with the aim of providing improvement in Bussed Education. First, literature, 19 master theses and one PhD thesis, is examined to identify problems of bussed education followed by the analysis of problems which can be fixed by using information and communication technologies. Second, theoretical, technical and economic structure of the model is constructed with keeping the problems in mind. Finally, structured and unstructured models are developed for Eskisehir City. Education and instruction, security and health of students, cost, and social aspects are analyzed within this context.
Türkiye’de ilköğretim çağı nüfusunun yaklaşık %30’u kırsalda
bulunmaktadır. Coğrafi konum, iklim, dağınık yerleşim yapısı nedeniyle
kırsal ve uzak alanlardaki ilköğretim uygulamalarında bir takım sorunlar
yaşanmaktadır. Bu sorunların çözümü ve eğitimin yaygınlaştırılabilmesi
için başvurulan yöntemlerden bir tanesi de taşımalı ilköğretim
uygulamasıdır.
Bu çalışmada, taşımalı ilköğretim uygulamasında bilgi ve iletişim
teknolojilerinden Eğitim ve Öğretim, Güvenlik ve Sağlık, Maliyet, Sosyal
Yapı boyutlarında iyileştirici unsur olarak nasıl yararlanılabileceği
çalışılmış ve yaşanan sorunları azaltacak modellerin teknik ve ekonomik
açıdan olurluluğu aralaştırılmıştır.
Bu bağlamda Taşımalı İlköğretim Uygulamasına ait problemlerin
tespitinde 19 adet yüksek lisans, 1 adet doktora tezi olmak üzere toplam
20 adet lisansüstü çalışma temel kaynak olarak alınmıştır. Hangi
problemlerin bilgi ve iletişim teknolojileriyle iyileştirilebileceği
belirlendikten sonra ilk olarak genel bir model geliştirilmiş, bu modelin
teorik çerçevesi, teknolojik ve mali boyutu ortaya konmuştur. Ardından
Eskişehir İli için yapılandırılmış ve yapılandırılmamış olmak üzere iki
model önerilmiştir.
Taşımalı İlköğretim Uygulaması eÖğrenme Harmanlanmış Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 |